با دیناکالا آسان بفروشید و کسب درآمد اینترنتی خود را آغاز نمایید!

با این 10 صبحانه رژیمی ، لاغر شوید

لاغری با صبحانه رژیمی

لاغری با صبحانه رژیمی ؟ بر اساس یک مطالعه ی جدید ، این امر یک واقعیت انکار ناپذیر است. هنگامی که محققان ۱۴۷ فرد لاغر اندام را که هیچوقت دچار اضافه وزن نشده بودند مورد بررسی قرار دادند دریافتند که ۹۶ درصد از آن ها تقریبا هر روز صبحانه می خورند.

محققان گروهی از زنان بین 18 تا 20 سال را که دچار اضافه وزن بودند در نظر گرفتند و بر اساس یک سری تست های معتبر مربوط به رژیم غذایی، به طور منظم برنامه ای برای صبحانه آن ها تنظیم کردند. قرار شد که یک هفته صبحانه آن ها غنی از پروتئین باشد، هفتهی دوم مقدار پروتئین متوسطی در آن وجود داشته باشد و در هفته‎‎ی سوم هیچ روزی صبحانه نخورند. آزمایشات بر روی نمونه‎ خون آن ها نشان داد که خوردن صبحانه موجب افزایش سطح دوپامین می شود و پاسخ هایی که این زنان به پرسشنامه ها داده بودند نشان دهندهی این بود که وقتی صبحانه می خورند در طول روز کم تر هوس غذا می کنند. در این مقاله قصد داریم 10 صبحانه رژیمی ، که می توانید با استفاده آنها به وزن ایده آل خود برسید را به شما معرفی کنیم .

 

نوشته های مرتبط : طرز تهیه صبحانه در تختخواب


فهرست بندی مطالب

 

1. تخم مرغ 

تخم مرغ سرشار از پروتئین و مقدار زیادی ویتامین ها و مواد معدنی مهم ، مانند سلنیوم و ریبوفلاوین می باشد ، تخم مرغ ها منبع تغذیه ای واقعی هستند. به لطف پروتئین زیاد آنها ، تخم مرغ ممکن است هنگام خوردن صبحانه باعث کاهش اشتها شود تا باعث کاهش جدی وزن شود.

به عنوان مثال ، یک مطالعه در 30 زن دارای اضافه وزن نشان داد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه به طور قابل توجهی احساس سیری را افزایش می دهد و باعث کاهش مصرف غذای دیرتر از روز ، در مقایسه با خوردن یک شیرینی می شود.

ادامه مطلب  علائم استرس و اضطراب + روش های درمان آن

به طور مشابه ، یک مطالعه دیگر در 152 بزرگسال دریافت که جایگزینی صبحانه شیرینی با تخم مرغ منجر به کاهش وزن 65٪ بیشتر و 34٪ کاهش بیشتر در دور کمر در طی یک دوره هشت هفته شد. سعی کنید دو یا سه تخم مرغ را بپزید ، سپس آنها را با یک وعده سبزیجات مورد علاقه خود ترکیب کنید ، برای یک صبحانه مفید و خوشمزه.

خلاصه :
 تخم مرغ سرشار از پروتئین است و نشان داده شده است که باعث کاهش وزن می شود.


2. جوانه گندم

جوانه گندم که به اکسیر سلامتی معروف است دارای میزان بسیار بالایی از فیبر ، انواع ویتامینها ، املاح معدنی ، کربوهیدرات و پروتئین است و شاید بتوان گفت که این محصول در بین مواد غذایی جزو معدود محصولاتی است که به این میزان مواد مفید و موثر برای بدن را در خود جای داده است.

جوانه گندوم دارای فیبر بسیار غنی است و تقریباً 4 گرم فیبر در هر وعده 1 اونس (28 گرم) دارد. همچنین پودر جوانه گندم ویتامین‌ های A، B، C، E ، K و تقریبا تمامی مواد مغذی که بدن شما نیاز دارد را فراهم می‌ کند. جوانه گندوم ، هم برای چاقی و هم برای لاغری مورد استفاده قرار می گیرد ، فقط باید بلد باشید چجور از آن استفاده کنید . برای لاغری ، شما باید روزانه 3 نوبت آن را با شیر یا ماست ترکیب کنید و 10 دقیقه قبل از غذا ، آن را میل کنید تا تاثیر مثبتی روی لاغری شما داشته باشد .

خلاصه :
جوانه گندم فیبر زیادی دارد. مطالعات نشان می دهد که فیبر غلات ممکن است به کاهش اشتها کمک کند ، خطر افزایش وزن شما را کاهش داده و قند خون را ثابت نگه دارد.


3. موز

 موز دارای فیبر بالا و گلوکز پایین است که باعث می‌شود زمان بیشتری را احساس سیری کنید. موز با طعم خوبی که دارد و کالری و چربی بسیار کم‌ش می‌تواند یک عامل موثر در لاغری افراد محسوب شود. یک موز متوسط ​​تقریباً بیش از 100 کالری دارد اما 3 گرم فیبر رژیم غذایی را در خود جای داده است . فیبر به کاهش سرعت تخلیه معده شما کمک می کند تا هوس ها را مهار کند.

ادامه مطلب  8 دلیل پزشکی برای احساس خستگی | چرا همیشه خستم ام ؟

مطالعات متعدد نشان داده اند که افزایش میزان دریافت فیبر شما از میوه و سبزیجات با افزایش کاهش وزن همراه است بعلاوه ، موزهای بی رویه منبع خوبی از نشاسته مقاوم هستند ، نوعی نشاسته ای که معده و روده شما هضم نمی کند. تحقیقات نشان می دهد که نشاسته مقاوم ممکن است به کاهش مصرف مواد غذایی و کاهش چربی شکم کمک کند

به مدت سه تا چهار روز ، هر روز ۳ تا ۵ موز را با ۳ تا ۴ فنجان شیر کم‌چرب مخلوط کنید، می‌توانید ماست را جایگزین شیر کنید. البته می‌توانید آنها را جداگانه یا مخلوط کرده و بعد مصرف کنید. برای درست کردن یک نوشیدنی‌ای که در عین حال خوشمزه است و موجب کاهش وزن می‌شود، فقط کافی‌ است یک عدد موز، یک فنجان شیر و چند تکه یخ را با هم مخلوط کرده و یا به جای استفاده از یخ، موز را از چند ساعت قبل در فریزر بگذارید. این رژیم ساده کمک می‌کند که در عرض ۳ تا ۴ روز از حدود ۳ کیلو از وزن‌تان بکاهید.

خلاصه :
 موز سرشار از فیبر است ، که می تواند احساس طولانی تر شدن را به شما نشان دهد. موزهای نارس حاوی نشاسته مقاوم نیز هستند که ممکن است به کاهش مصرف مواد غذایی و چربی شکم کمک کند.


4. ماست

ماست خامه ای ، خوشمزه و رضایت بخش ، حس فوق العاده ای را به یک رژیم کاهش وزن تبدیل می کند. به طور خاص ، ماست در هر وعده یک قطعه پروتئین دلچسب به شما ارائه می دهد و آن را به یک غذای ایده آل برای صبحانه برای کاهش وزن تبدیل می کند.

ادامه مطلب  فواید نوشیدن آب چیست و روزانه چقدر باید آب مصرف کنیم

در یک مطالعه در 20 زن ، مشخص شد که خوردن ماست با پروتئین بالا به عنوان میان وعده باعث کاهش میزان گرسنگی و کاهش مصرف مواد غذایی بعداً در روز  ، در مقایسه با میان وعده های ناسالم مانند شکلات  می شود. یک مطالعه دیگر در 8،516 نفر نشان داد کسانی که هر هفته حداقل هفت وعده ماست می خورند در مقایسه با افرادی که به طور منظم ماست مصرف نمی کنند ، خطر اضافه وزن یا چاقی کمتری دارند

خلاصه :
ماست سرشار از پروتئین است و با کاهش گرسنگی و مصرف مواد غذایی همراه است به علاوه خطر کمتری برای افزایش وزن دارد.


5. انواع توت ها

انواع توت مانند توت فرنگی ، زغال اخته ، توت سیاه و تمشک بسیار غلیظ از مواد مغذی هستند ، به این معنی که کالری آنها کم کالری است اما پر از مواد مغذی اساسی است. علاوه بر تأمین ویتامین ها و مواد معدنی مهم ، انواع توت ها سرشار از فیبر هستند ، که ممکن است گرسنگی و مصرف مواد غذایی را کاهش دهد

در حقیقت ، یک مطالعه در 12 زن نشان داد که تعویض یک میان وعده بعد از ظهر با شکر بالا برای وعده های توت فرنگی مخلوط ، کالری دریافتی را بعداً در روز به طور متوسط 133 کالری کاهش می دهد  انواع توت ها را به اسموتی صبحانه ، جو دوسر یا ماست اضافه کنید تا از مزایای بی نظیر وزن آنها استفاده کنید.

خلاصه :
انواع توت ها از نظر مواد مغذی متراکم و فیبر زیادی هستند. مطالعات نشان می دهد که خوردن انواع توت ها ممکن است باعث کاهش کالری و کاهش وزن شود.

ادامه مطلب  چگونه زندگی سالم داشته باشیم + 50 نکته طلایی

6. گریپ فروت

گریپ فروت ها جزء محبوب بسیاری از رژیم ها و برنامه های کاهش وزن هستند . علاوه بر کم کالری ، گریپ فروت ها دارای فیبر بالایی هستند – به همین دلیل می توانند برای کاهش وزن مفید باشند . یک مطالعه در 91 بزرگسال چاق نشان داد که خوردن نیمی از گریپ فروت قبل از غذا منجر به کاهش معنی دار وزن می شود . . در مطالعه 12 هفته ای ، شرکت کنندگان که گریپ فروت می خورند به طور متوسط روزانه  (1.6 کیلوگرم) از دست دادند .

در یک مطالعه 85 نفری ، مصرف گریپ فروت یا آب گریپ فروت قبل از غذا به مدت 12 هفته  با یک رژیم غذایی کم کالری ، کاهش حجم چربی بدن به میزان 1.1 درصد ، کاهش وزن 7.1 درصد و کاهش کالری تا 20 تا 29 ٪

برش های تازه گریپ فروت باعث می شود تا یک صبحانه مناسب و خوب بخورید. همچنین می توانید گریپ فروت را به تزیین ها ، اسموتی ها یا سالادهای میوه اضافه کنید. اما اگر دارویی مصرف می کنید قبل از خوردن گریپ فروت حتما با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید. برخی از داروها ممکن است با گریپ فروت تعامل داشته باشند ، که به طور بالقوه باعث ایجاد عوارض جانبی می شود

خلاصه :
گریپ فروت ها کم کالری ، پر آب و سرشار از فیبر هستند. مطالعات نشان می دهد که ممکن است باعث کاهش وزن و کاهش کالری و چربی بدن شود.


7. قهوه

برخی از مطالعات نشان داده اند که یک لیوان قهوه در صبح  می تواند مزایای کاهش وزن زیادی به همراه داشته باشد. . به دلیل دارا بودن کافئین ، قهوه با افزایش متابولیسم و چربی سوزی می تواند به کاهش وزن کمک کند. طبق یک مطالعه کوچک در هشت مرد ، مصرف کافئین 13٪ سوخت و ساز بدن را افزایش داده و تجزیه چربی را افزایش می دهد.

ادامه مطلب  همه چیز درباره ویروس کرونا

یک مطالعه دیگر در 58157 بزرگسال نشان داد که قهوه ممکن است به کنترل وزن درازمدت کمک کند ، زیرا افزایش مصرف قهوه با افزایش وزن کمتری در طی یک دوره 12 ساله همراه بوده است . در حالی که قهوه ممکن است به تنهایی یک صبحانه متعادل ایجاد نکند ، می توانید به راحتی آن را با غذاهای سالم صبحانه دلخواه خود میل کنید تا وعده غذایی صبحگاهی خود را به روز کند. . فقط مطمئن شوید که بیش از حد قند یا خامه نداشته باشد، زیرا آنها کالری اضافه می کنند و برخی از خواص بالقوه سلامتی قهوه را نفی می کنند.

خلاصه :
نشان داده شده است که قهوه باعث افزایش متابولیسم و چربی سوزی می شود. مصرف طولانی مدت قهوه همچنین ممکن است به کنترل وزن کمک کند.


8. چای سبز 

چای سبز به دلیل متابولیسم و ​​ظرفیت چربی سوزی ، مورد مطالعه قرار گرفته است. یک مطالعه در 10 بزرگسال نشان داد که عصاره چای سبز باعث افزایش متابولیسم و ​​افزایش سوزاندن کالری در طی یک دوره 24 ساعته  شده است .

نوشیدن چای سبز نیز ممکن است باعث سوزاندن چربی در طول ورزش شود. یک مطالعه نشان داد که افرادی که چای سبز را قبل از ورزش مصرف کرده اند، 17 درصد بیشتر از افرادی که فاقد چربی هستند، سوزانده می شوند، و تحقیقات دیگر نشان می دهد که چای سبز به طور خاص به بدن شما کمک می کند که چربی بیشتری بسوزاند و در دراز مدت سبب کاهش وزن بدن می شود.

خلاصه :
 نشان داده شده است که چای سبز و اجزای آن باعث افزایش چربی سوزی و تعداد کالری سوخته شده شما می شود که می تواند به کاهش وزن کمک کند.


9. آجیل 

آجیل ها تعادل کاملی از فیبر ، پروتئین و چربی های سالم قلب را به وجود می آورند و آنها را به عنوان صبحانه ارزشمندی تبدیل می کند. یک مطالعه یک ساله در 169 نفر نشان داد که اضافه کردن آجیل به رژیم غذایی ، باعث کاهش دور کمر می شود. یک مطالعه دیگر در 65 بزرگسال ، اثرات یک رژیم غذایی کم کالری شامل سه اونس (84 گرم) بادام در روز را با یک رژیم غذایی کم کالری از جمله کربوهیدراتهای پیچیده مقایسه کرد.

ادامه مطلب  چگونه سالم باشیم ؟ 20 روش اساسی برای داشتن سبک زندگی سالم

هر دو رژیم حاوی مقدار برابری کالری و پروتئین بودند. با این وجود ، در پایان مطالعه 24 هفته ای ، کسانی که بادام مصرف می کنند 62 درصد از وزن بیشتری و 56 درصد چربی بدن بیشتر از افرادی که کربوهیدرات های پیچیده مصرف می کنند از دست داده اند به خاطر داشته باشید که آجیل ها نیز بسیار کالری دارند ، بنابراین مصرف یکبار مصرف خود را به یکباره در حدود یک اونس (28 گرم) محدود کنید تا از افزایش کالری ها جلوگیری کنید. یک وعده آجیل را درون ماست ، پنیر کلوچه یا گرانول خانگی درست کرده تا صبحانه شما از نظر غذایی به سطح بعدی برسد.

خلاصه :
آجیل سرشار از فیبر ، پروتئین و چربیهای سالم است. مطالعات نشان می دهد که اضافه کردن آجیل به رژیم غذایی شما ممکن است باعث کاهش وزن شود.


10.پنکیک پروتئینی

مثل تهیه پنکیک معمولی، ولی مقدار بیشتری از مواد مغذی را در نظر بگیرید، پودر پروتئین به مخلوط اضافه کنید و از این گزینه صبحانه خوشمزه بسیار بیشتر لذت خواهید برد. اگر می خواهید پنکیک خود را حتی دلپذیرتر کنید، اضافه کردن بلغور جو دوسر و همچنین شما را طولانی تر با انرژی نگه می دارد و در تمام ساعات صبح گرسنه نمی مانید. ساختن عضله با استفاده از پودر پروتئین به شما کمک می کند تا در کنار کاهش وزن، متناسب و قوی بمانید.
دسته بندی خوراکی سلامتی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت