با دیناکالا آسان بفروشید و کسب درآمد اینترنتی خود را آغاز نمایید!

خوراکی های سفید کننده پوست + 15 خوراکی جهت سفیدی و درخشانی بیشتر پوست

خوراکی های سفید کننده پوست

خوراکی های سفید کننده پوست ؟ مطمئناً عادات سبک زندگی مانند : سیگار کشیدن ، تغذیه ، ژنتیک و…می تواند بر روی پوست تاثیر بسزایی داشته باشد . شما می توانید با یکسری تغییرات در سبک زندگی خود پوستی روشن و شفاف داشته باشید .  محققان دریافته اند که استفاده از غذاهای سالم به صورت روزمره می‌تواند به مبارزه با مشکلات پوستی شما کمک کند و با خاموش‌کردن ژن‌های التهابی و فراهم کردن ابزار مناسب برای تقویت و ساخت بافت‌های سالم به بدن شما کمک کند.برای ساخت رژیمی برای پوست درخشان, باید با اضافه کردن غذاهای زیر به لیست خرید خود شروع کنید. این غذاهای سالم پوست شما را تغذیه می‌کنند و آن درخشندگی سالم را به شما می‌دهند.

حتماً بخوانید | 22 نکته برای داشتن پوست صورت صاف و شفاف + نکات حفاظت از پوست

در ادامه 15 ماده غذایی که باعث درخشان تر و سفید تر می کند را  برای شما بیان می کنیم ، امیدوارم از این مطلب لذت ببرید .

فهرست بندی مطالب

خوراکی های سفید کننده پوست

1- خوراکی های سفید کننده پوست | گوجه پخته شده 

گوجه فرنگی قرمز رنگ باعث افزایش استحکام کلاژن و در نتیجه به بهبود و سلامت پوست صورت شما کمک می کند . مطالعات نشان داده است که گوجه‌فرنگی یکی از بهترین غذاها برای داشتن پوستی محکم و شاداب  می باشد . همچنین شما می توانید از سس های گوجه فرنگی برای بهبود و سلامت پوست خود استفاده کنید . گوجه فرنگی خواص بسیار متعددی دارد که در ادامه به چند مزیت آن اشاره می کنیم :

سلامت و تقویت پوست و مو  –  محافظت از پوست  –  مراقبت از قلب  –  مناسب برای درمان افسردگی  –  بهبود بینایی  –  مناسب برای افراد دیابتی  –  کاهش فشار خون  –  جلوگیری از عفونت های ادراری  –  جلوگیری از سنگ صفرا  –  باعث کاهش وزن می شود  –  کمک به تقویت استخوان ها  –  افزایش سیستم دفاعی بدن  –  جلوگیری از لخته شدن خون  –  جلوگیری از پیری زودرس  –  آرام بخش  –  سفید کننده طبیعی برای پوست  –  کمک به جلوگیری از ریزش مو و…

 

خوراکی های سفید کننده پوست | گوجه فرنگی

 

 

2- خوراکی های سفید کننده پوست | هویج 

هویج یک نوع ماده غذایی شگفت انگیز برای سلامت و بهبود پوست و مو بحساب می رود . در ادامه چند مزیت اصلی هویج بر پوست و مو را برای شما بیان می کنیم :

  • غلبه بر پوست سوخته‌شده : کسانی که زیاد در معرض نور خورشید قرار می گیرند ، هویج می تواند پوست آنها را در برابر اشعه ماورابنفش خورشید حفظ کند . هویج دارای بتاکاروتن بالایی می‌باشد که به رتینول تبدیل می‌شود که یکی از ترکیبات طبیعی ویتامین a می‌باشد. ویتامین a برای پوست و تسکین پوست مورد نیاز است
  • سرعت بهبود زخم را افزایش می دهد : هویج دارای خواص ضد التهاب و ویتامین E می باشد که روند بهبود زخم‌های صورت را تسریع می‌کند . اگر پوست صورت شما دارای زخم یا خراش و یا جوش باشد ، هویج می تواند به شما کمک کند .
  • از بین برنده لکه های سیاه صورت : استفاده مداوم از هویج ، می تواند باعث شود لکه های سیاه رنگ روی پوست صورت شما برای همیشه نابود شود .
  • باعث درخشان شدن پوست می شود : هویج حاوی ویتامین c می باشد که همین امر موجب می شود پوستی نرم و سالم تر داشته باشید .
  • باعث افزایش تولید کلاژن می شود : کلاژن ماده است که باعث محکم و سالم تر شدن پوست صورت شما می شود . هویج نوعی سبزیجات است که باعث می شود پوست شما کلاژن بیشتری تولید کند .
  • غلبه بر آکنه پوست: هویج حاوی مواد مغذی بسیاری از جمله : ویتامین a و c می باشد که خاصیت ضد قارچ و باکتریایی دارد و همچنین از پوست شما در برابر آکنه محافظت می کند .
ادامه مطلب  نکات مراقبت از پوست مردانه

 

هویج | خوراکی های سفید کننده پوست

 

3- خوراکی های سفید کننده پوست | سیب زمینی شیرین

پوست سیب زمینی و حتی آب سیب زمینی می تواند سلامت پوست شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. ماسک صورت یا صورت سیب زمینی به درمان آکنه و سایر بیماری های پوستی مانند لکه های تیره و لکه ها کمک می کند. این سبزیجات برای سفید شدن پوست نیز به همان اندازه کار می کند .


بیشتر بخوانید :

نکات مراقبت از پوست در شب

نوع پوست شما چیست + روش درمان

نکات مراقبت از پوست مردانه


4- خوراکی های سفید کننده پوست |  زرد چوبه 

این ادویه هندی می‌تواند از پوست شما محافظت کند و باعث درخشش و سفید شدن پوست شما شود و دلیل آن هم این است که این ادویه دارای خواص ضد التهابی, ضد میکروبی و آنتی‌اکسیدانی می باشد  که می‌تواند روی پوست شما عملکرد مثبتی داشته باشد . تحقیقات نشان می‌دهند که این ادویه می‌تواند برای روشن کردن لکه‌های قهوه‌ای رنگی یا زخم‌های ناشی از پیری, عدم تعادل هورمونی یا نور خورشید با مهار یک آنزیم در پوست که رنگدانه تولید می‌کند, استفاده شود.

مطالعات نشان داده است که اسانس زردچوبه در فرمولاسیون لوسیون می‌تواند پوست را در عرض سه هفته به خوبی روشن کند. این فواید درخشان قطعاً نتیجه آنتی‌اکسیدان های قوی و ترکیبات ضد التهابی موجود در آن می باشد که برای بهبود سلامت طبیعی پوست استفاده می شود . زردچوبه علاوه بر سلامت پوست می تواند به رشد موهای شما هم کمک کند . پس اگر تا به الان از این ادویه زیاد در غذاهای خود استفاده نکرده اید ، به شما پیشنهاد می شود که منبعد از این ادویه زیاد استفاده کنید زیرا تاثیرات بسیار زیادی روی عملکرد پوست و موی شما می گذارد .

ادامه مطلب  زمانه

 

زرد چوبه | خوراکی های سفید کننده پوست

 

5- خوراکی های سفید کننده پوست | ماهی سالمون

ماهی یکی از قویترین منابع امگا3 به شمار می رود. ویتامین های موجود در ماهی سالمون باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک روی صورت شما می شود و در نتیجحه باعث می شود پوستی درخشان و شفاف داشته باشید . این ماده غذایی علاوه بر اینکه به داشتن پوستی سالم کمک می کند ، فواید متعدد دیگری هم دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم :

کاهش وزن  –  کاهش التهاب  –  افزایش عملکرد مغز  –  مبارزه با سرطان  –  منبع عالی پروتئین  –  منبع خوب ویتامین d  –  منبع عالی سلنیوم  –  مملو از ویتامین ب  –  جلوگیری از ریزش مو  –  بهبود بهداشت پوست  –  به بهبود حالت روحی کمک می‌کند .

 

ماهی سالمون | خوراکی های سفید کننده پوست

 

6- خوراکی های سفید کننده پوست | انبه 

انبه یکی از رایج ترین میوه ها در کل جهان به حساب می رود .  این میوه گرمسیری حاوی تعداد زیادی آنزیم فعال و همچنین ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها می باشد که می تواند روی پوست شما تاثیر مناسبی داشته باشد . همچنین این میوه ی مغذی حاوی آنزیم سیستئین می باشد که می‌تواند به حذف لکه‌های پوستی و حتی درمان آکنه مورد استفاده قرار گیرد .

یک فنجان آب انبه حاوی بیش از ۸ درصد مس، اسید فولیک، ویتامین B، ویتامین A و ویتامین E می باشد مطالعات نشان داده است که انبه باعث کاهش آسیب دیدگی پوست در برابر نور خورشید می شود . در ادامه به چند خواص انبه در پوست اشاره می کنیم :

  • میوه ی انبه به تولید کلاژن کافی در پوست شما کمک می کند :  به این دلیل که انبه سرشار از ویتامین c می باشد و ویتامین c باعث افزایش کلاژن در پوست می شود .
  • باعث کاهش آکنه می شود : انبه حاوی مقدار زیادی ویتامین aاست که کمبود ویتامین a می تواند خطر ابتلا به آکنه را افزایش دهد .
  • کاهش علائم پیری : ویتامین e و c برای محافظت از پوست شما از آسیب محیط‌زیست به خوبی عمل می‌کنند.این ویتامین در سلول‌های پوست شما ذخیره می‌شوند. زمانی که پوست شما در معرض آلودگی یا نور خورشید قرار می‌گیرد, مقدار این ویتامین کاهش می‌یابد. اگر ویتامین e و c جایگزین نمی‌شوند, پوست شما مستعد آسیب می‌شود که می‌تواند منجر به پیری زودرس گردد.

 

انبه | خوراکی های سفید کننده پوست

 

7- خوراکی های سفید کننده پوست | فلفل زرد 

فلفل زرد یکی از زیباترین سبزیجات در دنیا است! رنگدانه زرد روشن آن‌ها می‌تواند یک ظرف ساده را بسیار زیبا کند . فلفل زرد متعلق به خانواده فلفل است . آن‌ها پر از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند سیستم ایمنی بدن را بالا ببرند و از افتادن بدن ما به عفونت‌ها و حتی سرطان‌ها جلوگیری کنند . علاوه بر اینکه این سبزیجات موجب زیباتر شدن سفره ی شما می شود ، سزشار از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی هم می باشد که برای سلامت بدن به خصوص سلامت پوست صورت بسیار مفید می باشد . در ادامه به چند خواص دیگر فلفل زرد اشاره می کنیم :

ادامه مطلب  چگونه می توان از پوست خود با روش های طبیعی مراقبت کرد + 23 روش

رادیکال‌های آزاد را حذف می‌کند  –  به هضم غذا کمک می کند  –  کاهش کلسترول  –  کاهش وزن  –  تقویت سیستم ایمنی بدن  –  کمک به رویش مو  –  سلامت پوست و مو

 

فلفل زرد | خوراکی های سفید کننده پوست

 

8- خوراکی های سفید کننده پوست | تخم‌مرغ 

تخم مرغ یکی از مواد غذایی حاوی از ویتامین و بیوتین می باشد که این ویتامین بیشتر برای کمک به رشد مو و تقویت ناخن‌ها معروف است . تحقیقات نشان داده‌است که به محافظت از پوست در برابر آکنه, جوش‌ها و حتی خشکی کمک می‌کند. در ادامه به چند خواص تخم مرغ بر روی پوست اشاره می کنیم :

  • حذف موی صورت : سفیده تخم مرغ برای تمییز کردن پوست صورت و همچنین نابود کردن موهای صورت بسیار موثر است .
  • باعث افزایش سطح پوست می شود : سفت شدن پوست تخم‌مرغ به سفت کردن منافذ پوست کمک می‌کند و ظاهر جوانی به شما می‌دهد. با استفاده از مخلوط سفیده تخم‌مرغ و آب لیمو شیرین تمام پوست خود را مالش دهید. بگذارید چند دقیقه بماند و بعد آن را با آب‌گرم بشویید.

 

تخم مرغ | خوراکی های سفید کننده پوست

 

9- خوراکی های سفید کننده پوست | آووکادو 

آووکادو هم یکی از موادی است که به داشتن پوستی خوش حالت و درخشان به شما کمک می کند و دلیل اصلی آن هم وجود چربی سالم, ویتامین و مواد معدنی موجود در این میوه فوق‌العاده می باشد .  برخی از فوید آووکادو روی پوست :

  • جلوگیری از آسیب پوست : تحقیقات مربوط به منبع مورد اعتماد نشان می‌دهد که آووکادو حاوی ترکیباتی است که ممکن است به محافظت از پوست شما از آسیب آفتاب و التهاب کمک کنند. آسیب ماورا بنفش به پوست شما می‌تواند باعث ایجاد چروک و نیز دیگر نشانه‌های پیری و سرطان پوست شود.
  • بهبود سلامت کلی پوست : برای داشتن پوستی سالم ، روغن آووکادو روی پوست خود را امتحان کنید .
  • جلوگیری از خشکی پوست : آووکادو منبعی عظیم از ویتامین b و بیوتین است که استفاده روزانه و مرتب از این میوه می تواند به جلوگیری از خشک شدن پوست شما کمک کند .

 

آووکادو | خوراکی های سفید کننده پوست

 

10- خوراکی های سفید کننده پوست | چای سبز 

یک فنجان از این معجون بنوشید و شاهد تاثیرات بسزای آن باشید . چای سبز حاوی یک آنتی‌اکسیدان با خواص ضد التهابی و ضد سرطان است. اما در خوردن آن نباید زیاده روی کنید به این دلیل که کافئین زیاد می‌تواند منجر به آب زدایی شود که ممکن است اثرات منفی بر روی سلامتی پوست داشته باشد. . نوشیدن چای سبز مخی تواند باعث جلوگیری از آکنه و خطرات پوستی  روی پوست شما شود .

ادامه مطلب  ریمل ابرو چیست + مزایای استفاده از ریمل ابرو

 

 

11- خوراکی های سفید کننده پوست | زغال اخته 

زغال آخته یکی از زیباترین میوه‌های طبیعت است. لبریز از آنتی‌اکسیدان‌ها, زغال آخته به بدن شما کمک می‌کند تا رادیکال‌های آزاد را خنثی کند. این میوه‌ها همچنین به افزایش استحکام فیبرهای کلاژن در اثر غلظت بالای آنتوسیانین‌ها کمک می‌کنند . در ادامه به چند خواص زغال اخته شاراه می کنیم :

  • از پیری زودرس جلوگیری می کند : : حضور رادیکال‌های آزاد در پوست می‌تواند باعث آسیب جدی به پوست شود. این بیماری می‌تواند منجر به نشانه‌های اولیه پیری مثل چین و چروک, پوست خشک و لکه‌های سنی شود . این میوه خوشمزه می تواند به جلوگیری از پیری زودرس پوست شما کمک کند .
  • جلوگیری از آکنه : این میوه می تواند به افرادی که پوست انها دچار آکنه است کمک کند . همچنین کمک می کند تا فرد پوستی صاف و درخشان داشته باشد
  • سرشار از فیبر می باشد : فیبر نه تنها سیستم گوارشی شما را سالم نگه می‌دارد, بلکه به شما کمک می‌کند که پوست سالم‌تر داشته باشید.
  • باعث رشد مو می شود : زغال اخته می تواند به رویش مجدد مو کمک کند .
  • کاهش وزن : افرادی که قصد لاغر شدن دارند می توانند از این میوه استفاده کنند .
  • مبارزه با کلسترول : تحقیقات اخیر نشان داده‌است که زغال آخته به سطوح کلسترول کمتری کمک می‌کند.

 

زغال اخته | خوراکی های سفید کننده پوست

 

12- خوراکی های سفید کننده پوست | بادام 

بادام سرشار از ویتامین های مورد نیاز برای  بهبود سطح پوست می باشد . استفاده از روغن بادام برای تسکین  و نرم کردم پوست از دوران قدیم استفاده می شد و اکنون هم یکی از روش های داشتن پوستی شفاف و درخشان ، استفاده مرتب از بادام می باشد . در مجموع دو نوع بادم در بازار وجود دارد که شما می توانید استفاده کنید : یکی بادام تلخ ، و دیگری بادام شیرین می باشد . هر دو فواید زیادی دارد ، اما بادام شیرین برای پوست مناسب تر است . بادام شیرین حاوی مواد مغذی زیر می باشد :

  • ویتامین a :  رتینول در ویتامین a توانایی تحریک تولید سلول‌های پوست جدید و خطوط زیبای صاف را دارد.
  • ویتامین e : این ماده غذایی دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به جلوگیری از آسیب سلولی و کمک به کاهش آسیب فرابنفش به منبع تغذیه شده توسط خورشید کمک کند.
  • امگا 3 : این ماده می تواند پوست شما را از پیری زودرس حفظ کند .
  • روی: این یک ماده غذایی ضروری برای درمان آکنه و یا سایر زخم‌های صورت است.
ادامه مطلب  بزرگتر کردن چشم با 11روش سریع و خانگی

برخی از فواید روغن بادام روی صورت :

  • پف زیر چشم را کاهش می دهد : به این دلیل که روغن بادام یک منبع ضد آب می باشد ، ممکن است باعث جلوگیری از پف زیر چشم شما گردد.
  • باعث درخشان شدن رنگ پوست می شود : با توجه به نرم کننده موجود در روغن بادام می تواند باعث درخشان و شاداب شدن رنگ پوست صورت شما گردد.
  • منانع از خشک شدن پوست می شود : روغن بادام قرن‌ها برای درمان بیماری‌های پوستی, از جمله اگزما و پسوریازیس استفاده شده‌است.
  • آکنه را بهبود می‌بخشد : محتوای اسید چرب روغن ممکن است به حل کردن منبع نور اضافی روی پوست کمک کند,
  • باعث از بین رفتن زخم ها می شود : در طب سنتی چین و آمریکا از روغن بادام برای کاهش این منبع استفاده شد.

 

بادام | خوراکی های سفید کننده پوست

 

13- خوراکی های سفید کننده پوست | نان سبوس دار 

مزایای گندم برای سال‌ها شناخته شده‌است. اما فواید سلامتی آن به شکلی که مصرف می‌کنید بستگی دارد. گندم کامل یکی از غنی‌ترین منابع فیبر رژیمی, منگنز و منیزیم است. ویتامین  و مقدار روی موجد در گندوم ، می تواند پوست شما را زیبا ، سالم و درخشان تر کند .

 

 

14- خوراکی های سفید کننده پوست | گردو 

گردو یک نوع مواد غذایی است که به دلیل فواید زیادش دارای محبوبیت زیادی در جهان قرار گرفته است . از افزایش سلامت قلب تا مدیریت علایم دیابت و جلوگیری از سرطان. اما چیزی که ممکن است باعث شگفتی بسیاری شود، استفاده باور نکردنی از گردو، برای افزایش رشد پوست و مو است گردو چند سالی است به عنوان یک ماده غذایی برای سلامت پوست و مو بکار گرفته می شود . در ادامه به چند فواید گردو برای پوست و مو  اشاره می کنیم :

  • مانع از تیرگی پوست می شود
  • باعث درمان عفونت‌های پوستی می شود
  • مانع از شوره سر می شود
  • به رشد مو کمک می کند .
  • باعث درخشندگی پوست می شود

 

گردو | خوراکی های سفید کننده پوست

 

15- خوراکی های سفید کننده پوست | شکلات تلخ 

شکلات تلخ مزایای فراوانی دارد به خصوص شکلاتی که بیش تر از 70 درصد آن از کاکائو تهیه شده باشد . شکلات تلخ می تواند باعث ایجاد رطوبت در پوست شود که در نتیجه علاوه بر اینکه چمانع از به وجود آمدن چین و چروک در پوست می شود بلکه پوست شما را در برابر نور خورشید حفظ می کند .

 

شکلات تلخ | خوراکی های سفید کننده پوست

 

چطور پوستی روشن داشته باشیم ؟

افراد بسیاری در پی داشتن پوستی شفاف و روشن هستند که زیبایی و جذابیت چهره آنها را چندین برابر کند. قبل از استفاده از کرم های شیمیایی روشن کننده پوست، از این روش های خانگی استفاده کنید. در ادامه 4 نکته مهم وجود دارد که یهتر است رعایت کنید :

ادامه مطلب  آموزش کشیدن سایه چشم + انتخاب رنگ سایه چشم + ویدیو

نکته 1:

به منظور باز کردن منافذ پوست به صورت تان بخور دهید. یک قابلمه آب جوش بیاورید و برای پوست های چرب به آن گیاهان طبیعی مانند آویشن، نعناع و لیمو اضافه کنید. برای پوست های خشک یا حساس بابونه یا آهک اضافه کنید. از یک کاسه بزرگ استفاده کنید. وقتی صورت تان را بالای کاسه پر از آب نگه داشته اید، یک حوله را روی سر خود نگه دارید. از این روش برای از بین بردن کثیفی، آرایش یا سلول های مرده که ممکن است منافذ پوست تان را مسدود کرده باشند، استفاده کنید. سپس یک حوله سرد را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست تان بگذارید تا هم آن را خنک کنید و هم منافذ پوست را ببندید.

نکته 2:

از پاک کننده های غیر صابونی صورت استفاده کنید تا از خشک شدن پوست تان جلوگیری کند. پاک کننده هایی پیدا کنید که شامل مواد طبیعی باشند. پس از شستن صورت با یک پارچه خشک، آهسته صورت تان را خشک کنید تا آسیب نبیند. بعد از خشک کردن، از یک مرطوب کننده که از مواد طبیعی ساخته شده باشد استفاده کنید. این کار را روزانه تکرار کنید.

نکته 3:

مقدار زیادی آب بنوشید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. به مقدار فراوان میوه و سبزیجات بخورید و از خوردن مواد غذایی فرآوری شده و غذاهایی که سرشار از قند هستند، اجتناب کنید. برای روشن شدن پوست تان کلم بروکلی و ماهی بخورید. از خوردن غذاهای تند که حاوی هیستامین هستند و باعث قرمز شدن پوست می شوند، پرهیز کنید. به رژیم غذایی خود مواد حاوی آنتی اکسیدان اضافه کنید. از ویتامین C با غلظت بالای ۱۰ درصد به بالا استفاده کنید که پوست تان سفت شود. مراقب باشید پوست تان در معرض اشعه UV خورشید آسیب نبیند.

نکته 4:

به مقدار کافی بخوابید تا دور چشمتان حلقه های سیاه ایجاد نشود و چشم ها و صورت تان پف نکند. همیشه آرام باشید و با فعال بودن و وقت گذراندن خارج از منزل از استرس دوری کنید.

 


توجه :

مطالب بخش بهداشت ، سلامت ، تغذیه ، تناسب اندام و زیبایی  از منابع خارجی معتبر ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست . بیشتر بخوانید


منبع

eatthis

دسته بندی آرایش و زیبایی خوراکی مراقبت از پوست مراقبت از مو
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت