با دیناکالا آسان بفروشید و کسب درآمد اینترنتی خود را آغاز نمایید!

نکات مراقبت از پوست در شب + چرا مراقبت از پوست در شب مهم است

نکات مراقبت از پوست در شب

نکات مراقبت از پوست در شب ؟ در طول شب ، پوست بهتر و راحت تر مواد مغذی را به خود جذب می کند و دلیل آن هم این است که زمانی که شما خواب هستید ، علائم استرس زای محیطی وجود ندارد . مانند : آلودگی محیط ، تابش مستیم نور خورشید و …زمانی که شما در شب از هیچگونه لوزام آرایش استفاده نکنید ، اینکار به پوست شما اجازه نفش کشیدن می دهد. زمانی که شما در شب فراموش می کنید آرایش خود را پاک کنید ، زمانی که از خواب برمیخیزید با پوستی خسته و نامتعارف روبه رو خواهید شد و همین امر موجب می شود به مرور پوست صورت شما دارای چین و چروک شود .

یک برنامه ریزی مداوم جهت مراقبت از پوست در شب ، می تواند به مرور زمان پوست شما را شفاف و سالم نگه دارد . پس ادامه مطلب را بخواتنید تا به شما آموزش دهیم که چطور در شب باید مراقب پوست صورت خود باشید .

بیشتر بخوانید : 22 نکته برای داشتن پوست صورت صاف و شفاف + نکات حفاظت از پوست

فهرست بندی مطالب

مراقبت از پوست در شب چه اهمیتی دارد

داشتن یک برنامه مراقبت از پوست در شب چه اهمیتی دارد

پوست همه ی ما در طول روز در معرض خطرهایی همچون : نور خورشید ، آلودگی های محیطی، اشعه ماورابنفش و… می باشد . پس چه زمانی پوست ما می تواند از خطر به دور باشد ؟ مطمئناً شب ها راهی برای دوری از انواع خطر است . اینجا است که شما می توانید اهمیت مراقبت از پوست در شب را بهتر درک کنید .

در شب ، سلول های پوست به دلیل افزایش جریان خون در پوست ، سریع تر بازسازی می شود . با داشتن یک برنامه مراقبت از پوست شبانه ، شما می توانید به جوانسازی و ترمیم پوست خود کمک کنید . هر تلاشی که شما برای مراقبت از پوست خود در شب انجام دهید ، باعث می شود پوست شما مستحکم تر و جوانتر بنظر برسد .

ادامه مطلب  فواید نوشیدن آب چیست و روزانه چقدر باید آب مصرف کنیم

در طی شب برای پوست ما چه اتفاقی می افتد ؟

شب بهترین زمان ممکن برای نشاط بخشیدن به پوست می باشد.در این مدت انواع بافت ها ترمیم می شوند و عضلات استراحت می کنند و به همین دلیل بعد از بیدارشدن فرد احساس بهتری دارد. مطالعات علمی نشان می دهند که سرعت و شدت سنتز بافت ها در طول خواب عمیق افزایش می یابد. از ساعت 12 نصفه شب تا 4 بامداد مغز در فاز عمیق خواب می رود و همین موقع است که ترمیم بافتی به حداکثر میزان خود می رسد. این در حالی است که اگر به هر دلیلی بین ساعات 00:00 تا 4:00 بیدار بمانید این روند مختل خواهد شد. بنا به این یافته ها می توان دریافت که خواب راحت چقدر بر سلامت بافت های مختلف بدن تاثیر گذار است بنابراین هر عاملی که به خواب بهتر شما کمک کند به سلامت پوست و زیبایی تان هم کمک خواهد کرد.

 

مراحل مراقبت از پوست در شب

1- آرایش خود را پاک کنید

باقی ماندن آرایش و آلودگی روی پوست نه تنها منجر به خشکی پوست می‌شود بلکه کاری می‌کند پوست‌تان شوره بزند (همان پوسته‌های سفیدی که گاهی روی پوست صورت حس می‌کنید.) دکتر مکرین الکسیادس آرمناکاس (Macrene Alexiades-Armenakas) استادیار متخصص پوست در دانشکده‌ی پزشکی ییل آمریکا معتقد است: «اکثر مواد آرایشی حاوی نوعی مولکول قندی است که می‌تواند موجب رشد قارچ‌ها در طول شب بشوند.» فراموش نکنید آرایش چشم‌ را نیز خوب پاک کنید. به نظر دکتر وو «باقی ماندن آرایش چشم، موجب جوش ‌های اطراف چشم، خارش و پدید آمدن جوش‌های ریز سفید موسوم به کیست میلیا می‌شود.» برای پاکسازی چشم از مواد آرایشی می‌توانید از انواع پاک‌‌کننده‌های آرایش چشم که در بازار وجود دارد، استفاده کنید.

ادامه مطلب  کرم ضد آفتاب مناسب + طرز استفاده صحیح از کرم ضدآفتاب

 

جوش زدن هر قسمت از صورت نشان دهنده چیست

2- پوست صورت خود را تمییز کنید

برای تمییز کردن صورت و گردن خود می توانید از انواع پاک کننده ها استفاده کنید . سعی کنید به هنگام تمییز کردن پوست ، دوبار اینکار را تکرار کنید تا مطمئن شوید پوست شما کاملاً تمییز شده است و هیچ اثری از آلودگی روی پوست شما وجود ندارد .

 

 

3- از تونر استفاده کنید

استفاده از تونر می تواند به کالیبراسیون  پوست شما کمک کند . که همین به تعادل سطح PH و میزان رطوبت پوشت شما کمک می کند . تونرها می تواند برای افرادی که پوست چربی دارند بسیار مفید باشد .

 

 

 4- پوستتان را مرطوب کنید

مرطوب کردن مداوم پوست موجب جذب مواد مغذی در پوست شما می شود که همین امر موجب می شود پوست آسیب دیده ی شما ترمیم شود . برای مرطوب کردن پوست در شب می توانید از یک کرم حاوی اسید هیالورونیک  استفاده کنید که باعث مرطوب نگه داشتن پوست شما می شود .

 

 

5- از کرم های دور چشم استفاده کنید

خیلی از خانم ها این منطقه را نادیده می گیرند . پوستی که در اطراف چشم شما وجود دارد ، نازک ترین پوست صورت شما محسوب می شود که اگر خوب به آن رسیدگی نشود موجب ایجاد چین و چروک در ان منطقه می شود . برای اینکار می توانید از کرم هایی استفاده کنید که حاوی پپتیدهستند که می تواند مانع از چین و چروک روی پوست شما شود .

 

از کرم های دور چشم استفاده کنید

 

6- از ماسک صورت استفاده کنید

استفاده از ماسک صورت یک روش رایج و قدیمی برای رساندن مواد مغذی به پوست می باشد . ماسک های زیادی برای استفاده وجود دارند ، که شما می توانید از انها هفته ای یکبار بر روی پوست خود استفاده کنید .

ادامه مطلب  چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم ( 14 نکته)

 

 

7- پوست خود را هیدراته نگه دارید

هیدراته نگه داشتن پوست می تواند شما را از خشکی پوست دور نگه دارد . حتی در خواب هم شما باید پوست خود را هیدارته نگه دارید ، می توانید برای اینکار قبل از خواب از مرطوب کننده ها استفاده کنید . همچنین نوشیدن مداوم آب در طی روز یک روش ساده و آسان برای هیدراته ماندن شماست .

 

جلوگیری از چین و چروک پیشانی با 12 روش سریع و ساده

8- آجیل بخورید

با توجه به مطالعات اخیر، مغزها حاوی مقادیر زیادی سلنیوم هستند که موجب افزایش خاصیت کشسانی پوست می‌شود و احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد. سعی کنید روزانه یک مشت آجیل مصرف کنید و از فواید خوردن این مغزهای خوشمزه بهره‌مند شوید.

 

 

9- موبایلتان را تمییز کنید

طبق مطالعه‌ی دانشگاه استنفورد ، گوشی موبایل شما که همیشه در دستتان است و هیچ موقع نمی توانید آن را از خودتان جدا کنید می تواند به راحتی از سرویس بهداشتی هم آلوده تر باشد. در واقع صفحه لمسی موبایل ما می تواند حاوی انواع میکروب باشد که در صورت برخورد آن با صورت و گوش می تواند انواع باکتری و میکروب را به ما منتقل نماید و همچنین می تواند باعث شود پوست ما دچار جوش زدگی گردد. به همین منظور سعی کنید به صورت روزانه موبایل خود را به وسیله دستمال ضدعفونی‌کننده‌ی آنتی باکتریال تمیز کنید.

 

 

10- خواب کافی داشته باشید

می‌دانیم این نکته هم مثل استفاده از کرم ضد آفتاب خیلی تکراری است اما از آنجا‌یی که داشتن خواب کافی، موضوع مهمی برای سلامت بدن، به خصوص پوست است پس ارزش دارد آن را تکرار کنیم. امی وکسلر (Amy Wechsler) یکی از دو پزشک آمریکایی دارای دو تخصص پوست و روانپزشکی می‌گوید: «کم‌خوابی و بی‌خوابی، گردش خون را پایین می‌آورد و باعث می‌شود پریده‌رنگ‌ به نظر برسید. از طرفی شب‌هنگام بهترین زمان بازسازی سلول‌های پوست است بنابراین اگر می‌خواهید پوست خود را با مواد مغذی و آب‌رسان تغذیه کنید، بهتر است این کار را قبل از خواب انجام دهید.»

ادامه مطلب  رعایت بهداشت شخصی با 10 نکته ساده مخصوص دختران

 

 

چرا مراقبت از پوست در شب مهم است

شب زمان مناسبی برای نشاط بخشیدن به پوست است . در شب عضلات وقت کافی برای استراحت دارند تا بتنوانند بافت های آسیب دیده را ترمیم کنند . مطالعات علمی نشان می دهند که سرعت و شدت سنتز بافت ها در طول خواب عمیق افزایش می یابد. از ساعت 12 شب تا 4 بامداد مغز انسان در اوج خواب به سر میبرد و در همنین لحظه ترمیم بافتی به حداکثر میزان خود می رسد.

زمانی که شما به هر دلیل بین ساعت 12 شب تا 4 بامداد بیدار بمانید و استراحت نکنید ، روند ترمیم بافت صورت نمی گیرد . در مجموع می توان گفت هر عاملی که می تواند به کمک کند تا خواب راحتی داشته باشید ، به پوست شما هم جهت سالم و شفاف بودن آن کمک می کند .

آیا می دانستید ؟

  • هنگامی که به پهلو می خوابید ، رویه بالش شما می تواند باعث ایجاد اصطکاک شود که در نهایت موجب چین و چروک در پوست شما شود . پس اگر هنگام خواب زیاد از این پهلو به آن پهلو می شوید بهتر است از بالش نرم که حاوی ابریشم است استفاده کنید .
  • اگر می خواهید پوست صورت شما دچار چین و چروک زودرس نشود ، بهتر است از خوابیدن با صورت در بالش جلوگیری کنید . خوابیدن به پشت بهترین نوع خوابیدن جهت سالم ماندن پوست صورت شما محسوب می شود .
  • استفاده نکردن از انواع کافئین قبل از خواب ، می تواند به سالم نگه داشتن پوست شما کمک کند .
  • دلیل چین و چروک زود هنگام در اطراف چشم ، نبود غدد چربی در آن ناحیه است .
ادامه مطلب  6 سوال کلیدی در مورد عطر و ادکلن

 

چه ساعتی باید مراقبت پوستی خود را انجام دهم ؟

برخی کارشناسان می‌گویند بهترین زمان برای مراقبت از پوست شب قبل از خوابیدن است .. پوست حداقل ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد تا محصولات را به خود جذب کند .  بنابراین بهتر است هر چه زودتر از پاک‌کننده آرایش استفاده کنید . این را با تمیز کردن صورت خود به طور کامل دنبال کنید . بعد از آن , می‌توانید با استفاده از سرم , نرم‌کننده , ژل چشم و مرطوب کننده در فواصل بین کارهایتان استفاده کنید . به این ترتیب باید از مراقبت از پوست خود اطمینان حاصل کنید و پوست خود را با تمام مواد مغذی که در طول شب نیاز دارد ، تامین کنید .

چه ساعتی باید مراقبت پوستی خود را انجام دهم

 

بیشتر بخوانید : نوع پوست شما چیست + روش درمان

تفاوت بین مراقبت از پوست در روز و شب چیست ؟

در روز ، برنامه مراقبت از پوست ، باید بر روی محافظت از پوست باشد . فرقی نمی کند که در خانه باشید یا محل کار . شما باید از پوست خود در برابر انواع آلودگی ها ، تابش نور خورشید ، اشعه ماورابنفش و دیگر آلودگی های محیطی که می تواند به پوست شما صدمه بزند ، جلوگیری کنید . شما می توانید از انواع محصولات جهت اینکار استفاده کنید .

مثلاً اگر کار شما به گونه ای است که باید مرتب زیر نور خورشید باشید ، سعی کنید حتماً از کرم ضد آفتاب مناسب ، روزانه استفاده کنید . درحالی که ،  برنامه مراقبت از پوست در شب بیشتر در خصوص جبران آسیب های ناشی از آلاینده های محیطی و استرسی است که در روز برای شما اتفاق می افتد .

ادامه مطلب  نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو

سخن اخر

داشتن پوستی سالم ، نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد . محافظت از پوست شب و روز ندارد ، شما باید در هر مکانی و در هر زمانی مراقب پوست خود باشید . اگر می خواهید پوستی سالم و زیبا داشته باشید ، روز ها پوست خود را در برابر تابش نور خورشید و آلودگی های محیطی حفظ کنید و شب ها هم روال مراقبت از پوست را انجام دهید تا دچار پیری زودرس و چین چروک صورت  نشوید .

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد . ما منتظر نظرات و انتقادات شما هستیم و اگر هر گونه اطلاعاتی در خصوص ” مراقبت از پوست به هنگام شب ”  در اختیار دارید ، از طریق فرم انتهای صفحه با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید .

 

توجه

مطالب بخش بهداشت ، سلامت ، تغذیه ، تناسب اندام و زیبایی  از منابع خارجی معتبر ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست . بیشتر بخوانید

 

مطالب مرتبط

 

منبع :

chetor

skinkraft

tpexmag

دسته بندی آرایش و زیبایی مراقبت از پوست
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت