با دیناکالا آسان بفروشید و کسب درآمد اینترنتی خود را آغاز نمایید!

نحوه استفاده از ژل مو ( 5 نکته ) + نحوه انتخاب بهترین ژل مو

نحوه استفاده از ژل مو

نحوه استفاده از ژل مو ؟ ژل مو یکی از رایج ترین و قدیمی ترین محصول آرایشی جهت حالت دادن و براق کردن موها می باشد . ژل ها انواع مختلفی دارند که آقایان و خانم ها با توجه به مدل موهایشان می توانند از آنها استفاده کنند . یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین ژل موها که از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفت ، کتیرا و روغن بادم تلخ است . در ادامه نحوه استفاده از ژل مو را برای شما بیان می کنیم .

فهرست بندی مطالب

انواع ژل مو کدام است ؟

تمام محصولات حالت‌دهنده مو، از نظر شیمیایی، پلیمر‌های حل شده در حلال مایع هستند. در حال حاظر ژل‌های مو به دو دسته ژل‌های روغنی یا میکرو ژل‌ها و ژل‌های پلیمری یا ژل‌های حقیقی تقسیم بندی می‌شوند.

ژل مو‌ روغنی یا میکرو ژل (Micro gels)

ژل‌های روغنی که با نام میکرو ژل هم نام برده می‌شوند، به صورت امولسیون‌های شفاف روغن در آب هستند. قطرات روغن موجود در آب آنقدر کوچک است، که امولسیون کاملا شفاف به نظر می‌رسد. این نوع از ژل‌ها بیشتر برای ایجاد درخشندگی و باز کردن گره مو‌ها در هنگام برس کشیدن کاربرد دارد.

ژل مو‌ پلیمری یا حقیقی (True gels)

ژل‌های پلیمری یا حقیقی، در واقع مخلوطی از آب، یک عامل حالت‌دهنده و یک پلیمر تثبیت‌کننده حالت مو با وزن مولکولی بالا هستند. زمانیکه این مواد بر روی موها قرار می‌گیرد، تارهای مو با مخلوط آب و پلیمر کاملا پوشانده می‌شوند. بعد از گذشت مدتی، آب از روی موها تبخیر می‌شود و فقط یک لایه نازک از پلیمر بر روی موها باقی می‌ماند. پلیمر باقی مانده بر روی موها باید یک پوشش سبک، قابل انعطاف و شفاف روی موها برجای بگذارد و سبب درخشندگی و براق شدن آن‌ها شود. همچنین به خوبی گره‌های مو و الکتریسیته ساکن آن را تا حد زیادی کاهش دهد و یا از بین ببرد.

 

چگونه به موها ژل بزنیم

ژل زدن به موها کار سخت و پیچیده ای نیست. به طور عمده موهای شما از دو طریق به یکدیگر متصل می شوند. اول اتصال جانبی (جوش خطی) است و دیگری اتصال نقطه‌ای (جوش نقطه). در روش اتصال جانبی، موها به صورت طولی به هم می‌چسبند و در اتصال نقطه‌ای، تارهای مو در یک نقطه همدیگر را قطع می‌کنند. 

ادامه مطلب  چشم قشنگترین دختران دنیا + 30 چشم زیبا در جهان

برای اینکه بخواهید موهای خود را به درستی ژل بزنید ؛ در ابتدا باید موهای خود را با آب و شامپو شستشو دهید.  بعد از شستشو موهای خود را به وسیله حوله خشک کنید . این نکته را در نظر داشته باشید اگر به هنگام ژل زدن موهایتان کثیف و یا چرب باشد ، نمی توانید نتیجه ی مطلوبی دریافت کنید. پس قبل از ژل حتماً موهای خود را تمییز کنید. سپس بعد از آنکه موهایتان کمی خشک گردید ؛ کمی ژل مو را روی دستتان بریزید و خیلی آرام روی تمام قسمت های موی خود بصورت یکنواخت بکشید. این کار را به گونه‌ای انجام دهید که یک لایه نازک از ژل، روی تار موها را کاملا بپوشاند. سپس به آرامی و با حوصله گره موها را باز کنید و آن‌ها را شانه کنید.

اینکه به چه اندازه به موهای خود باید ژل بزنید بستگی به بلندی و ضخامت موهایتان دارد. اگر ژل کمی بزنید شل تر خواهد ایستاد. همچنین اگر زیاد ژل بزنید می تواند باعث ایجاد شوره و کدر شدن موهایتان گردد.

 

بایدها و نبایدها در استفاده از ژل مو

  • استفاده بی رویه از ژل مو می تواند به مرور اختلالاتی در رشد موهای شما ایجاد کند. همچنین اگر منافذ پوست سر مسدود شود ؛ باعث آسیب دیدگی ریشه موها می گردد.
  • اگر زیاد از ژل مو استفاده می کندی این امر می تواند باعث ریزش موهای شما گردد. اگر از ژل موی با کیفیت و استاندارد استفاده کنید ریزش موهای شما به حداقل می رسد.
  • ریزش موها بیش از آنکه به استفاده از ژل مربوط باشد، به نحوه استفاده از آن مربوط است. مراقب باشید که هنگام شستشو، ژل‌ها کاملا شسته شوند و روی مو باقی نمانند. همچنین خوابیدن با موهای ژل زده نیز باعث آسیب به مو می‌شود.
  • سعی کنید از ژل های بدون الکل و یا ژل هایی که حاوی کمی الکل می باشند استفاده نمائید. زیرا الکل باعث ضعیف شدن ساقه مو می گردد و موهای شما را به مرور خشک و کدر می کند.

عوارض استفاده از ژل مو

با وجود این‌که ژل مو محصولی کاملاً مناسب برای حالت دادن و فرم دادن به موهای شما است؛ثابت شده که استفاده از آن با عوارض جانبی مشخصی همراه است و به احتمال ۹۰% در طولانی مدت به موهای شما آسیب وارد می‌کند. پس بهتر است همیشه و در هر مکانی از ژل مو استفاده نکنید و ژل زدن را بیشتر برای مناسبت های خاص و مهمی همچون : عروسی ، مهمانی ها و مراسمات مهم استفاده نمائید. زیرا که استفاده روزانه از ژل می تواند خطرآفرین باشد. در ادامه به برخی از عوارض استفاده از ژل مو می پردازیم :

ادامه مطلب  انتخاب رنگ لاک ناخن متناسب با رنگ پوست + تصاویر

1- خشکی مو

اکثر ژل موها حاوی مقدار زیادی الکل و مواد شیمیایی هستند که رطوبت را از پوست سر شما جدا می کند و همین امر می تواند باعث خشکی موی سر شما شود. همچنین ژل مو باعث کاهش تولید نوعی روغن طبیعی در پوست سر به‌نام سبوم می‌‌شود که یکی از مواد مغذی اصلی برای موهای شما است. با کم شدن تولید سبوم ، موهای شما به مرور ضعیف و شکننده می شود بطوری که بعد از هر بار شانه زدن موهای شما خرد می شود.

2- ریزش مو

خشکی مو یکی از عوامل ریزش مو است. زمانی که بصورت مکرر از ژل مو استفاده می کنید منافذ پوست سر مسدود می شود که همین امر مانع رسیدن مواد مغذی به ریشه مو می گردد. کمبود مواد مغذی به پوست سر باعث می شود موهای شما شروع به ریزش کند. .هرچه بیشتر از ژل مو به طور منظم استفاده کنید، مستعد ابتلا به مشکلاتی از جمله عقب رفتن خطوط مو هستید. 

3- شوره سر

همانطور که قبلاً هم اشاره کردم ، استفاده زیاد از ژل مو به دلیل وجود مواد شیمایی باعث خشک شدن پوست سر شما می گردد.در چنین شرایطی حتی اگر موهای‌تان خشک به نظر نرسد، پوست سر شما رطوبت خود را از دست داده و درنهایت باعث پوست پوسته پوسته شدن و بروز شوره می‌شود. 

4- تغییر در رنگ و بافت مو

 نازک شدن تارهای مو و تغییر کردن رنگ آنها و هم چنین کم شدن استحکام موها از عوارض استفاده ی زیاد از این ژل هاست.  ژل ها با کاهش رطوبت موها باعث کاهش استحکام و نازک شدن آنها می‌ شوند.

5- حساسیت پوستی

استفاده بیش از حد از ژل مو باعث آسیب به بافت پوست می‌شود. از آنجایی که منافذ مسدود شده، مانع آبرسانی و تغزیه طبیعی پوست می‌شوند، زمینه خارش، پوسته پوسته شدن و ایجاد شوره در متن سر را ایجاد می‌کنند. با گذشت زمان ، تولید سلولهای پوستی سالم کاهش یافته و به دنبال آن قابلیت ارتجاعی پوست نیز از بین می‌رود. تمام این اتفاقاتِ زنجیره‌وار، یکی پس از دیگری منجر به تحریک پوست شده و در پایان مشکلات پوستی ناخوشایندی مانند درماتیت سبورئیک را به وجود می آورند. با گذشت زمان این بیماری از زیر موهای شما به پوست در امتداد خط مو گسترش می‌یابد و قابل مشاهده می شود.

ادامه مطلب  چگونه موهای شما سریعتر رشد کند 16 نکته ساده + 9 عاملی که مانع رشد مو می شود

نحوه استفاده از ژل مو

1- ژل مو مناسب انتخاب کنید

ژل های مو دارای طبقه بندی های مختلفی می باشند ، شما در مرحله ی اول باید تصمیم بگیرید که از کدام نوع ژل استفاده کنید که برای موهای شما بهتر است ! ژل موها معمولاً بر اساس غلظت مواد و قدرت خوب نگه داشتن موها سنجیده میشوند . بیشتر ژل ها به وسیله مالش با نوک انگشتان روی سر اعمال می شوند اما ژل هایی هم وجود دارد که روی پوست سر اسپری می شوند . شما باید بدانید کدام مدل برای شما مفید و مناسب تر است . به عنوان مثال  :

ژل هایی که رقیق هستند برای موهای فر و شلخته مناسب تر هستند .

ژل هایی با غلظت متوسط  معمولاً برای فرم دادن و جلادادن به موها مورد استفاده قرار می گیرند .

ژل هایی که غلیظ هستند مناسب برای ثابت نگه داشتن موها بسبار مناسب هستند به طوری که به سختی انگشتانتان را بین موهای خود میبرید . از این مدل ژل معمولاً در گذشته نه چندان دور برای مدل موهای فشن مورد استفاده قرار می گرفت .

 

 

2- قبل از استفاده از ژل موهای خود را تمییز بشویید

زدن ژل روی موهای کثیف و چرب نمی تواند اثربخشی مناسبی روی موهای شما ایجاد کند .  قبل از اینکه اقدام به زدن ژل کنید بهتر است استحمام کنید و موهای خود را با مواد شوینده مناسب شسشتو دهید سپس به وسیله ی یک حوله موهای خود را خشک کنید . البته نیازی نیست کاملاً موهای شما خشک شود ، اجازه دهید موهای شما کمی مرطوب بماند تا ژل زدن را برای شما آسان تر کند .

ادامه مطلب  جوش زدن هر قسمت از صورت نشان دهنده چیست

نحوه استفاده از ژل مو | موهای خود را بشویید

3- مقداری ژل را روی دستتان بریزید

مقداری از ژل را روی نوک انگشتان خود بریزید و دست هایتان را به هم بمالید و خیلی آرام روی موهای خود بکشید . مقدار استفاده از ژل بستگی به اندازه موی شما دارد که باید مورد استفاده قرار بگیرد .

 

 

4- ژل را روی موهایتان بمالید

 به طور کلی شما باید ژل زدن را درست از بالای خط موی خود شروع کنید و آن را به سمت تاج سر و پشت سر خود بازگردانید. از انگشتان خود برای استفاده از ژل استفاده بکنید و در صورت تمایل از یک شانه‌ای برای استفاده بهتر از ژل استفاده کنید.

 

 

5- به موهایتان فرم دلخواه دهید

اکثر ژل موها حاوی الکل هستند که باعث می شود موهای شما بلافاصله خشک شود . پس قبل از اینکه موهای شما خشک شود باید فرم دلخواهی به موهای خود دهید . به این دلیل که اگر موهای شما خشک شود ، حالت دادن به مو کار سختی می شود .

نحوه استفاده از ژل مو | به موهای خود فرم دهید

 

دنیای محصولات آرایشی روز به روز در حال گسترش و تکامل است و شما محصولات متنوعی برای خرید در پیش و رو دارید که باید بتوانید یک محصول ایده آل را خریداری کنید . همچنین آقایان باید مدل مویی را انتخاب کنند که با ریش آنها سازگاری داشته باشد که همین موضوع برای آقایان یک چالش بزرگ است . بعد از اینکه نحوه استفاده از ژل مو را یاد گرفتید ، بهتر است نحوه انتخاب ژل مو را هم بدانید .  در اینجا یک 5 مرحله  آورده شده است که به شما در شناسایی و انتخاب محصول مناسب حالت دادن به مو کمک می کند.

 

 

نحوه انتخاب بهترین ژل مو

1- مدل موی خود را بررسی کنید

خانم ها و آقایان معمولاً دارای سه نوع مدل مو رایج می باشند : صاف ، فر و موج دار …

موهای صاف معمولاً به آنها موهای لخت هم گفته می شود ، مدل مویی جذاب و شیک در میان آقاین و خانم ها می باشد .

موهای فر معمولاً مدل ژولیده و نامرتبی دارند که به موهای فرفری معروف هستند .

موهای موج دار مدل مویی است که بعد از رشد موها شکلی مانند امواج دریا به خود پیدا می کند به همین منظور به آنها موهای موج دار می گویند .

ادامه مطلب  مراقبت از ناخن با 34 نکته طلایی + روش های داشتن ناخن محکم و قوی

نحوه استفاده از ژل مو | مدل موی خود را بررسی کنید

2-  در مورد چگالی مو خود فکر کنید

مایکل فریمن، نویسنده در یک مقاله نوشتاری در انگلستان و بریتانیا پیشنهادهایی را ارائه کرده‌است. دانستن چگالی مو در هنگام انتخاب موی درست مو بسیار مهم است. چرا؟ از آنجا که این محصولات مو تفاوت بین ظاهر خوب و مدل موی ناموفق را ایجاد می‌کنند.

همانطور که احتمالاً می‌دانید، موهای شما می‌تواند ضخیم و یا نازک باشد. محصولات مو برای چگالی مو وجود دارند. بنابراین اگر شما می‌توانید پوست سرتان را از میان موهای خود ببینید، به این معنی است که موهای شما نازک است. اگر به سختی پوست سر خود را ببینید، به این معنی است که موهای شما ضخیم است. محصولاتی مانند اسپری و کرم برای موهای نازک مناسب هستند در حالی که محصولاتی مانند موم یا کرم برای موهای ضخیم بهترین هستند.

 

 

3- طول موهایتان را در نظر بگیرید

محصولاتی وجود دارند که ترکیب‌های مختلفی دارند و می‌توانند به دو دسته تقسیم شوند: محصولات برای مو کوتاه و محصولات برای موهای کوتاه و بلند. برای اثربخشی بهتر موها ، اندازه موهای خود را در نظر بگیرید و بعد اقدام به خرید محصولات آرایشی برای مو باشید .  برای مثال: کسی که موهای کوتاه دارد می تواند از اسپری آب نمک استفاده کند که یکی از جدیدترین و رایج ترین محصول آرایش مو محسوب می شود .

نحوه استفاده از ژل مو | طول موهایتان را در نظر بگیرید

4- محصولات مناسب مو را بشناسید

چهارمین قدمی که باید در انتخاب محصولات مو در نظر بگیرید ، شناخت محصولات باکیفیت و مناسب برای مو می باشد . عصر امروز ،  عصر پیشرفت و توسعه است و محصولات زیادی در این خصوص به بازار ارائه شده است که هر کدام از آنها می تواند به نوبه ی خود برای موها عالی باشد . علاوه بر مواد شوینده ی مو مانند شامپو و نرم کننده سر ، محصولاتی نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها انتخاب کنید :

پماد مو می تواند موهای شما درخشان تر کند و موهای شما را انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد تا بتوانید آن را در طول روز ببینید.

موم مناسب مو است و می تواند باعث درخشندگی و محکم ساختن مو شود .

ادامه مطلب  18 ماده غذایی برای رشد مو + ویتامین ها مورد نیاز جهت رشد سریع مو

ژل یک محصول مو مناسب است. بعضی از ژل‌ها یک رنگ موقت به شما می‌دهند, آن‌ها موها و ژل‌های شما را کنترل می‌کنند.

کرم مو یکی از متنوع‌ترین محصولات آرایش مو است, زیرا به شما تعادلی بین درخشش موها و مو می‌دهد.

 

 

5- درآمد خود را در نظر بگیرید

برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی و زیبایی برای موها ، بودجه شما گامی بسیار مهم برای خرید هر نوع محصولی می باشد . به همین منظر برای پولی که قرار است خرج کنید فکر کنید . قطعاً برند های معروف و مشهور زیادی در دنیا وجود دارد که می تواند فوق العاده باشد ، اما هزینه خرید آنها می تواند بسیار بالا باشد .


توجه

مطالب بخش بهداشت ، سلامت ، تغذیه ، تناسب اندام و زیبایی  از منابع خارجی معتبر ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست . بیشتر بخوانید


سخن آخر

ژل مو یکی از قدیمی ترین محصولات مو می باشد که می توان از آن برای درست کردن مدل های مختلف از ساده به عقب تا مدل های فشن و به هم ریخته استفاده کرد. بنابراین چه بخواهید به موهای فر و مجعد خود شکل بدهید و چه یک مدل رسمی درست کنید ژل مو می تواند دوست خوبی برای تان باشد.

اما برای اینکه استفاده از ژل مو بتواند عملکرد مناسبی برای شما ایجاد کند علاوه بر اینکه  باید نحوه استفاده از ژل مو  را بدانید ، بلکه باید بتوانید یک محصول مناسب برای موهای خود برگزینید . ما در این مقاله سعی کرده ایم در این خصوص مطالبی را جمع آوری و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد . خوشحال میشیم که از 1 تا 5 به ما ستاره دهید و با نظرات و انتقادات خود ما را در بهبود مطالبمان یاری کنید .

 

مطالب مرتبط

 

 

منابع :

th – tpexmag

دسته بندی آرایش و زیبایی مراقبت از مو
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت