با دیناکالا آسان بفروشید و کسب درآمد اینترنتی خود را آغاز نمایید!

چگونه جذاب باشیم + 23 نکته که شما را جذاب تر می کند

گونه جذاب باشیم

چگونه جذاب باشیم ؟ جذابیت عوامل متعددی دارد ، خیلی ها بر این باورند که ظاهر زیبا برای جذابیت کافی است ، اگر همچین عقیده ای دارید ، باید به شما بگویم سخت در اشتباه هستید . اگر چه داشتن چهره و ظاهر زیبا نقش مهمی در جذابیت دارد اما افکار شما و طریقه برخوردتان  ، عامل اصلی جذابیت شما می تواند باشد . برای جذابیت نیازی به پوشیدن لباس های برند و گران قیمت نیست ، شما می توانید با استفاده از راهکار های کوچک خود را جذاب تر کنید . آیا شما آماده اید به یک فرد به یاد ماندنی و جذاب تبدیل شوید ؟ شما می توانید با استفاده از طرز فکر صحیح و مناسب ، از جذابیت خود رونمایی کنید . پس تا آخر این مقاله ما رو همراهی کنید تا 23 نکته در خصوص جذابیت بیشتر را برای شما شرح دهیم .

فهرست بندی مطالب

مفهوم جذابیت ؟

خیلی از آقایان و خانم ها تصور اشتباهی از جذابیت را درک کرده اند و فکر می کنند جذابیت تنها به معنای زیبایی ظاهری است در صورتی که این طرز فکر کاملاً اشتباه است ! زیبایی ظاهری در جذابیت نقش بسزایی دارد اما همه چیز نیست . عوامل زیادی در جذابیت تاثیر گذار هستند مثل : شخصیت درونی ، نوع حرف زدن ، نحوه راه رفتن و بسیاری از مسائل دیگر که در ادامه بیشتر به آنها می پردازیم.

چگونه جذاب باشیم

1- واقعی باشید

خیلی از افراد هستند با استفاده از شخصیت های دروغینی که در خود پرورش داده اند ، سعی در جذاب کردن خود در برابر دیگران را دارند . این یک اشتباه بزرگ است . شما نباید شخصیت واقعی خود را پنهان کنید . اینکار نه تنها به شما جذابیت نمی دهد بلکه باعث می شود در روابط خود با دیگران هم دچار مشکل شوید . هیچ کس از شما انتظار کامل بودن را ندارد ، اصلاً کسی نمی تواند همه چیز تموم باشد . نواقص و خطاهای خود را در آغوش بگیرید و به دنبال پنهان کردن آنها نباشید .

واقعی بودن یعنی پذیرش هر آنچه که هستید . یعنی پذیرش خصوصیات خوب و بد خود . نتیجه واقعی بودن یعنی دوست داشتن خود . هر چقدر خود را دوست داشته باشید و به خود احترام بگذارید ، قطعاً جذابیت بیشتری خواهید داشت . احترام به خود داروی جذابیت شماست .

 

 

2- هدفمند صحبت کنید

هنر خوب صحبت کردن ، مهارت بزرگی است که خیلی از ما ها با آن ناآشنا هستیم . به همین دلیل است که وقتی در یک مکانی شلوغ قرار می گیریم ، فقط حرف میزنیم و بیشتر وقت ها حرف زدن ما بیشتر برای گذراندن وقت است . سکوت کردن بهتر از حرف زدن بدون منطق و فکر است . گاهی وقت ها سکوت هم می تواند عامل جذابیت باشد . خوب حرف زدن دارای چندین بخش است که در ادامه به طور خلاصه به آن می پردازیم :

  • ترس از حرف زدن را از بین ببرید
  • واضح و شمرده حرف بزنید
  • خیلی تند یا آرام حرف نزنید
  • قبل از حرف زدن ، فکر کنید
  • واژه هایی که که سخت هستند را از قبل تمرین کنید
  • با تن صدای مناسب حرف بزنید
ادامه مطلب  خوراکی های سفید کننده پوست + 15 خوراکی جهت سفیدی و درخشانی بیشتر پوست

 

خنده را فراموش نکنید

 

3- خنده را فراموش نکنید

ضرب المثل ” خنده بر هر درد بی درمان دواست “ اصلاً بی راه نیست و می توانم بگم خنده بهترین داروی رایگان برای شماست . خندیدن سیستم ایمنی بدن شما را قوی می کند ، روحیه شما را افزایش می دهد و دردهای شما را کاهش می دهد . معمولاً لبخند شخص را دوست داشتنی و مثبت نشان می دهد ، سطح جاذبه را بالا می برد و احساس علاقه ایجاد می کند. محققان به این نتیجه رسیده اند کسانی که بیشتر میخندند ، جذابیت بیشتری نسبت به بقیه افراد دارند .

برخی از فواید خنده :

  • خندیدن باعث می شود کل بدن آرام شود : یک خنده خوب و دلچسب می تواند باعث شود استرس شما از بین رود و همچنین تا 45 دقیقه بعد از آن آرام باشید .
  • خندیدن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود : خندیدن باعث می شود سیستم ایمنی بدن شما افزایش پیدا کند ، در نتیجه موجب مقاومت بدن در برابر بیماری ها می شود .
  • خندیدن باعث افزایش ترشح اندورفین بدن می شود : زمانی که اندورفین بدن افزایش پیدا می کند موجب می شود خیلی از دردها موقتاً تسکین یابد .
  • خندیدن باعث محافظت از قلب می شود : خندیدن باعث بهبود و عملکرد بهتر رگهای خونی می شود ، در نتیجه جریان خون را بهبود می دهد و همین امر موجب می شود خطرات حملات قلبی تا حد زیادی کاهش پیدا کند .
  • خندیدن باعث کاهش خشم شما می شود : هیچ چیز راحت تر و سریع تر از خندیدن نیست تا بتوانید از طریق آن خشم خود را کنترل کنید .

 

 

4- استفاده از عطر و ادکلن های خوش بو

استفاده از عطر خوشبو ، می تواند باعث جذابیت شود . سعی کنید قبل از رفتن به ملاقات های مهم ، از ادکلن خوش بو استفاده کنید .


بیشتر بخوانید : نحوه استفاده از عطر + 4 راز برای ماندگاری رایحه عطر


5- خوب گوش کنید

مهارت خوب گوش دادن به حرف های دیگران را یاد بگیرید . سریع شروع به قضاوت کردن دیگران نپردازید . هنر خوب گوش دادن، یکی از مهارت هایی است که موجب می‌شود سرعت ما در راه رسیدن به موفقیت به طور حیرت انگیزی افزایش یابد چرا که دیگران میزان علاقه و اعتمادشان نسبت به ما بیشتر می شود و همین، برای رسیدن به موفقیت تا حد زیادی کافی است .

ادامه مطلب  لباس مناسب مراسم خواستگاری | خانم ها در مراسم خواستگاری چه بپوشند؟

 

 

6- لبخند زدن را فراموش نکنید

در کنار خنده ، لبخند زدن هم می تواند به طرز شگفت آوری جذابیت شما را افزایش دهد . لبخند زدن باعث ایجاد ارتباط صمیمانه با دیگران می شود . همچنین لبخند زدن مسری است ، لبخند زدن شما باعث لبخند زدن دیگران می شود .

 

 

7- سرتان را بالا نگه دارید

چجور راه می روید ؟ موقع راه رفتن سرتان را بالا نگه می دارید یا پایین ؟ برای جواب این سوال میتوانم به شما بگویم بهترین استایل برای راه رفتن ، بالا نگه داشتن سر است . این کار باعث افزایش اعتماد بنفس و دیده شدن بهتر توسط دیگران می شود .

 

شوخ طبعی را فراموش نکنید

 

8- شوخ طبعی را فراموش نکنید

شوخ طبعی را با مسخره کردن و بی احترامی یکسان ندانید . شوخ طبعی نوعی توانایی هوشمندانه و متفکرانه است که باعث می شود حتی خشن ترین افراد هم بخندند . طنز می‌تواند به شما کمک کند با دیگران ارتباط برقرار کنید و وضعیت‌های ناخوشایندی را کمی قابل‌تحمل کنید . خنده‌دار بودن ممکن است به نظر برسد که کار خیلی سختی است , اما در واقع وقتی به حس شوخ‌طبعی درونی خود تلنگری میزنید , آن قدرها هم سخت نیست . حتی اگر فکر نمی‌کنید که به طور طبیعی خنده‌دار هستید , کارهایی هست که می‌توانید انجام دهید تا خودتان و دیگران بخندانید . مطالعات نشان داده است که زنان بیشتر به مردانی جذب می شوند که بتوانند آنها را بخندانند . اما این اتفاق یک طرفه است و خنداندن مردان توسط زنان کار درستی نیست و باعث جذابیت نمی شود .

 

 

9- دوستان زیادی داشته باشید

داشتن دوست می تواند قسمت عمده ای از زندگی ما را تحت تاثیر قرار بدهد . دوستان کسانی هستند که می توانند در فراز و نشیب ها و سختی های زندگی در کنار ما باشند . دوست خوب یک نعمت است . اما اگر در انتخاب دوست دچار اشتباه شویم ، ممکن است زندگی مان ویران شود .

داشتن دوستان خوب برای سلامت جسمی و ذهنی شما بسیار مفید است . روابط اجتماعی به شما یاد می‌دهد که چگونه با انواع مختلف افراد تعامل داشته باشید، به شما کمک می کند بفهمید چه کسی هستید و از رسیدن به اهداف تان درس می‌گیرید . اگر دوستان زیادی ندارید ، سعی در پیدا کردن دوست جدید باشید . و اگر دوستان زیادی دارید ، سعی در حفظ آنها کنید .

 

 

10- از گفتن حرف های بیهوده دوری کنید

زمانی که در یک ملاقات هستید ، پرسیدن سوال هایی همچون ” چند خواهر و برادرید ؟ یا مثلاً حقوق ماهیانه شما چقدر است ! ” زیاد خوشایند نیست .

ادامه مطلب  مدل صندل زنانه - با این 6 مدل صندل در تابستان بدرخشید

 

 

11- رهبر باشید

همه مردم قدرت را دوست دارند و بیشتر جذب کسانی می شوند که دارای قدرت هستند . منظورم از قدرت این نیست که فردی پولدار باشید یا مثلا بخواهید به دیگران فخر بفروشید . نه اصلاً اینطور نیست . بذارید برای شما یک مثال بزنم : مثلاً در دانشگاه ، زمانی که استاد از شما ( دانشجویان) می خواهد که بصورت گروهی یک پروژه ای را مطرح کنید ، سعی کنید خودتان دست به کار شوید و گروهی را تشکیل دهید و از دیگران بخواهید تا به شما ملحق شوند و رهبری گروه را بر عهده بگیرید .

 

 

12- حالت چهره تان را در نظر بگیرید

در سال 2011 تعداد از دانشمند تلاش کردند تا متوجه شوند که کدام حالت چهره می تواند برای خانم ها و آقایان جذاب تر باشد . در نهایت به این نتجیه رسیدند که آقایان بیشتر جذب خانم هایی می شوند که دارای لبخندی آرام و چشمانی بشاش دارند . از آن طرف خانم ها جذب آقایانی می شوند که چهره آنها ساده و مغرور است .

 

مدل موهایتان را در نظر بگیرید

13- مدل موهایتان را در نظر بگیرید

داشتن مدل موی مناسب ، می تواند ظاهر شما را زیبا تر و جذابیت شما را افزایش دهد . سعی کنید در انتخاب مدل موی خود دقت کنید . طبق اخرین اطلاعاتی که از سایت های معتبر بدست آورده ام ، اکثر مردان دوست دارند همسرشان موهای بلند و درخشان داشته باشد . اما از طرفی خانم ها عاشق مدل موی ساده مردان هستند .

 

14- تماس چشمی مناسب داشته باشید

اولین چیزی که دیگران در نگاه شما جستجو می کنند، حس اعتماد است. ما نمی توانیم افرادی را که به آنها اعتماد نداریم، دوست داشته باشیم. ما به طور ناخوداگاه به دنبال راهی برای اعتماد و تکیه کردن به دیگران هستیم اما این احساس را چگونه در دیدار اول به طرف مقابل مان انتقال دهیم. واضح است، تماس چشمی! نگاه کردن به چشم های طرف مقابل می تواند یکی از تاثیرگذارترین راهها باشد.

 

 

15- تلفن همراهتان را در جیب بگذارید 

مدام با تلفن همراه خود حرف نزنید ، زمانی که در یک مهمانی هستید ، گرفتن موبایل بصورت مداوم می تواند یک حس بی احترامی در طرف مقابلتان ایجاد کند . اگر می خواهید جذاب تر باشید ، تلفن همراهتان را در جیبتان بگذارید و تا زمانی که کار مهمی ندارید ، از آن استفاده نکنید .

16- محکم دست دهید

اگر شل و بی حال با دیگران دست دهید ، یک حس بی انگیزه بودن و اعتماد بنفس پایین را به طرف مقابل هدیه می کنید . سعی کنید در مواقع دست دادن محکم و با اطمیان این کار را انجام دهید .

بیشتر بخوانید | تقویت اعتماد به نفس ( 40 روش مفید )

17- دیگران را با نامشان صدا بزنید

ادامه مطلب  چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم ( 14 نکته)

صدا زدن نام اطرافیان خود چه در محل کار و خانه ، یک حس صمیمانه ایجاد می کند .  آیا زمانی که دیگران شما را به نام می خوانند، احساس خوبی به شما دست نمی دهد؟ روانشناسان می گویند: هنگام صحبت با دیگران، نام آنها را مکررا به زبان آورید.

 

 

18- از جمله ی ” واقعاً متاسفم ” استفاده کنید 

زمانی که دیگران درباره غم و اندوه خود با شما درد و دل می کنند ، در این شرایط بهترین جمله ای که می توانید در جواب تجربه های غم انگیز او به زبان آورید «من واقعا متاسفم» است .  با این جمله به ان میفهمانید که او را درک کرده اید .

19- مهربان باشید

باید بدانید چیزی فراتر از زیبایی برای جذابیت وجود دارد و آن هم مهربان بودن است . افراد خوش قلب و مهربان بسیار جذاب اند .

 

 

20- استرس نداشته باشید

همان طور که مهربان بودن می تواند باعث جذابیت ما شود ، داشتن استرس هم می تواند به شدت از جذابیت ما کم کند . استرس خود را کنترل کنید و بعد از آن منتظر تاثیرات بی نهایتش در زندگیتان باشید . داشتن استرس و اضطراب نه تنها روی فرم چهره تاثیر مخربی دارد بلکه ضعف سیستم ایمنی بدن را هم نشان می دهد. طی مطالعه ای که توسط محققان اروپایی و آفریقای جنوبی انجام شد زنان مردانی را که کمتر هورمون استرس، کورتیسلول و سیستم ایمنی قوی داشتند را جذاب تر تلقی کردند.

 

 

21- تاثیر منفی آرایش

یکی دیگر از تلقی های غلط خانم ها این است که اگر بیشتر آرایش کند در نظر مردان جذابیت بیشتری خواهند داشت. البته آرایش صحیح می تواند جذابیت را تا حدی افزایش دهد اما طی مطالعه ای مشخص شده که مردان، زنانی را که آرایش کمتر داشته اند را زنان جذاب تر و قابل اعتمادتر دانسته و به زنانی که آرایش غلیظ تر داشته اند نتوانسته بودند اعتماد کنند. البته زنان همیشه برای جذب مردان آرایش نمی کنند بلکه آنها بیشتر برای افزایش اعتماد به نفس این کار را می کنند.

22- داشتن ریش و سبیل

داشتن ریش و سبیل یکی از نشانه هایی برای نشان دادن مردانگی و بلوغ در مردان است که اکثر خانم ها را به خود جذب می کند . البته ریش و سبیل برای تمامی مردان کارایی ندارد و خیلی از مردان هستند که ریش و سبیل اصلاً آنها را جذاب نمی کند به همین دلیل اولین نکته نوع فرم صورت آقایان است که باید با ریش و سبیل همخوانی داشته باشد. طی مطالعه ای که اخیرا در استرالیا انجام شده زنان مردانی که ته ریش زیاد داشتند را جذاب تر می دانستند و از سوی دیگر مردانی که ریش کامل داشتند را با داشتن توانایی در تربیت فرزند و بدن سالم مرتبط می دانستند.

ادامه مطلب  بهترین برندهای کفش ورزشی چینی برای مردان

بیشتر بخوانید : 26 مدل موی جذاب و خاص مخصوص آقایان خوش تیپ

23- انعطاف پذیر باشید

خانم ها ممکن است خیال کنند اگر احساسات واقعی خود را پنهان کنند تا مردان مجبور به حدس و گمان شوند جذاب تر می شوند. طبق مطالعاتی که در چین انجام شده است مردان زمانی که وارد یک رابطه می شوند علاقه دارند که طرف دیگر انعطاف پذیر باشد و در رابطه با این موضوع خیلی گارد نگیرید ولی این در حالیست که خانم ها باید دقت کنند که این رفتار قبل از آشنای و مراحل ابتدای رابطه برای مردان خیلی خوشایند نیست و مراقب باشید که در این امر زیاده روی نکنید.  اما از سوی دیگر تحقیقی که اخیرا در آلمان انجام شده مشخص کرده که افرادی که احساسات و عواطف خود را به راحتی نشان می دهند برای دیگران جذاب تر هستند.

 

چگونه برای مردان جذاب باشیم ؟

خانم هایی که دوست دارند از نگاه مردان جذاب باشند باید پایبند به یکسری از مسائل باشند تا بتوانند به این مهم دست پیدا کنند . بگذارید ساده تر با شما حرف بزنم ، اگر خانمی هستید که به یک مرد علاقه دارید و می خواهید با او ازدواج کنید و یا اینکه ازدواج کرده اید و می خواهید در زندگی زناشیویی خود را برای همسر خود جذاب کنید باید به نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می کنم دقت داشته باشید :

  • متانت ، وقار و حیا هر مردی را شیفته خود می کند.
  • حفظ اصل زنانگی و خارج نشدن از ساختار و چهارچوب جنسیتی
  • زیاده روی نکردن در آرایش های سنگین

در کشور ما بیشتر مردان به سمت خانم هایی می روند که در وهله اول از ویژگی های سلامت اخلاقی برخوردار باشد. حال اگر شما با پوشیدن لباس های جلف و خارج از عرف و یا آرایش های سنگین و زیاد قصد جذب مردان را دارید ، این نکته را بدانید مردانی را به خود جذب خواهید کرد که هدف آنها برای رسیدن به شما صرفاً نیاز جنسی می باشد ! ین موضوع نیز اثبات شده که جذابیت جنسی برای مردان موقتی بوده و دیر یا زود برای آن عادی شده و هیچ جذابیتی برای او نخواهید داشت. توجه داشته باشید که دو عبارت آراستگی و زیبایی را با هم اشتباه نگرفته باشید. مردان، اغلب زنان آراسته را جذاب می دانند اما همه زنان زیبا که به واسطه آرایش خود را زیبا کرده اند برای آنها جذاب نیستند. اگر جذابیتی نیز وجود داشته باشد سطحی بوده و عمیق نیست.

ادامه مطلب  از بین بردن سبیل دختران با 16 روش ساده و طبیعی

مردان جذب چه زنانی می شوند؟

  • زنانی که پرنشاط و شاداب هستند.
  • زنانی که چهره ای دلنشین و زیبا داشته باشند.
  • زنانی که مدام در حال غر زدن و غیبت کردن نباشند.
  • زنانی که مهربان و دلسوز خانواده می باشند.
  • زنانی که شخصیتی عصبانی ندارند.
  • زنانی که با لحنی آرام و خونسرد حرف می زنند.
  • زنانی که به فکر تحقیر دیگران نیستند.
  • زنانی که خانواده دوست هستند.
  • زنانی که آشپز ماهری هستند.
  • زنانی که حسادت نمی کنند.
  • زنانی که از لحاظ جنسی، گرم هستند.
  • زنانی که به فکر تربیت و آینده ی فرزندان خود باشند.

 

چگونه برای زنان جذاب باشیم ؟

اگر می خواهید بدانید چطور یک زن را به خود جذب کنید باید یکسزی از معیار ها را در نظر داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد :

  • زنان مردانی را میپسندند که بتوانند به آن تکیه کنند به عبارتی مردانی قدرتمند را میپسندند.
  • زنان از مردانی که ظاهرشان را شبیه به زن می کنند متنفرند.
  • زنان به مردانی که اعتماد به نفس بالایی دارند جذب می شوند.
  • زنان از مردان هیز و چشم چران بیزارند.

برای اینکه بتوانید زنی را به خود جذب کنید نیازی نیست بهترین برند لباس را داشته باشید یا بهترین عطر را به خود اسپری کنید ، بلکه می توانید با داشتن ذاتی انسانی و مردانه و آراستگی ظاهری زن ها را گرفتار خود کنید.

زنان جذب چه مردانی می شوند؟

  • مردانی که خود را شبیه به زن نمی کنند. مثلاً زیر ابرو بر نمی دارند.
  • مردانی که به خانم ها احترام می گذارند.
  • مردانی که روشنفکر هستند و برای آینده ی خود برنامه ریزی می کنند.
  • مردانی که وقت خود را بیهوده هدر نمی دهند.
  • مردانی که خوش اخلاق و مهربان هستند.
  • مردانی که صادق هستند.
  • مردانی که وابستگی به خانواده خود نداشته باشند.
  • مردانی که حد و حدود خود را هنگام صحبت کردن با خانم ها می دانند.
  • مردانی که مغرور نیستند.
  • مردانی که متعهد بوده و خیانت نکنند.

مطالب مرتبط

 

 

منابع :

chetor – theartofsimple – delgarm

دسته بندی آرایش و زیبایی استایل آقایان استایل خانم ها سبک زندگی عادات موفقیت مد و پوشاک مراقبت از پوست مراقبت از مو مهارت های ارتباطی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت