با دیناکالا آسان بفروشید و کسب درآمد اینترنتی خود را آغاز نمایید!

22 نکته برای داشتن پوست صورت صاف و شفاف + نکات حفاظت از پوست

پوست صورت صاف

چه کسی از داشتن یک چهره درخشان و صاف دوری می کند ؟ همه زیبایی را دوست دارند و روش های زیادی را برای زیبایی خود امتحان می کنند . بنابراین اولین مرحله زیبایی ، داشتن پوست شفاف و سالم است و این امر به هیچ عنوان کار سختی نیست! پوست نرم و لطیف آرزوی هر آدمی است هر کسی که به زیبایی اش اهمین می دهد به زیبایی پوست خود بیشتر ازآدم های دیگر بها می دهد یکی از فاکتورهای زیبایی ، زیبایی پوست است که داشتن پوست نرم و لطیف به این فاکتور اهمیت بسیار زیادی می دهد اینکه پوست بدنمان به زیبایی و نرمی پنبه باشد بسیار خوشایند بوده و مطلوب دل همه ی افراد است اما راهکارهایی برای داشتن پوست نرم و لطیف وحود دارد که می توان با استفاده از آن ها پوستی نرم را تجربه کرد. در ادامه 22 راهکارهایی به شما معرفی می کینم که به شما در این زمینه کمک می کند . پس تا انتهای این مقاله ما رو همراهی کنید .


هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. بیشتر بخوانید


فهرست بندی مطالب

نکات داشتن پوست صورت صاف و شفاف

1- نوع پوست خود را بشناسید

قبل از استفاده از هر نوع وسیله آرایشی بهتر است نوع پوست خود را شناسایی کنید . تا بتوانید محصولی متناسب با پوست خود خریداری کنید . اگر نوع پوست خود را نشناسید و از انواع و اقسام محصولات آرایشی را برای صورت خود استفاده کنید ، می تواند خطرات زیادی بر پوست شما متحمل شود . پس مناسب ترین راه شناخت نوع پوست است .

حتماً بخوانید : نوع پوست شما چیست + روش درمان

روزانه چندبار صورت خود را با آب بشویید

2- روزانه چندبار صورت خود را با آب بشویید

تمییز نگه داشتن پوست صورت ساده ترین راه برای داشتن پوستی صاف و خوش حالت است . سعی کنید روزانه یکبار در صبح و یک بار قبل از خواب صورت خود را با آب بشویید . همچنین زمانی که عرق می کنید بلافاصله صورت خود را با آب تمییز کنید . اگر اهل ورزش هستید ، سعی کنید قبل و بعد از تمرین صورت خود را بشویید .

ادامه مطلب  بهترین ادکلن مردانه | معرفی بهترین عطر و ادکلن های مردانه

 

 

3- از نوک انگشتان خود به عنوان پاک کننده استفاده کنید

صورت خود را به وسیله یک پاک کننده بشویید . برای اینکار مقداری مایع روی دستان خود بمالید ، سپس به آرامی به وسیله نوک انگشتان خود صورتتان را مالش دهید . زمانی که قصد استفاده از مواد شوینده برای پاک کردن صورت خود را دارید ، حتماً چشمان خود را ببندید . همچنین می توانید به جای پاک کردن صورت به وسیله انگشت ، از پارچه پنبه ای ملایم برای اینکار استفاده کنید .

4- بعد از استفاده از پاک کننده ، صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید

بعد از اینکه با استفاده از پاک کننده ، صورت خود را تمییز کرید ، با استفاده از آب ولرم صورت خود را چند بار شستشو دهید . بعد از اینکه پاک کننده را کاملاً از روی صورتتان تمییز کردید ، به وسیله آب خنک مجدداً صورت خود را شسشو دهید .

 

 

5- صورت خود را خشک کنید

بعد از هر بار شستشو ، صورت خود را به وسیله یک حوله ی تمییز خشک کنید . با حوله آرام باشید و محکم آن را روی پوست صورتتان نکشید زیرا ممکن است باعث ایجاد تحریک و آسیب به پوست شود .

 

حتماً بخوانید : خواص آب برنج برای پوست و مو

6- از مرطوب کننده استفاده کنید

صورت خود را مدام مرطوب نگه دارید تا پوستی صاف و شفاف داشته باشید . در انتخاب مرطوب کننده دقت کافی داشته باشید ، از هر نوع مرطوب کننده ای استفاده نکنید . در مرحله اول بدانید نوع پوست شما چیست ؟ بعد از اینکه نوع پوست خود را دانستید ، از مرطوب کننده ای متناسب با پوست خود استفاده کنید . مثلاً : اگر پوست صورت شما چرب است ، از مرطوب کننده ای استفاده کنید که بدون روغن باشد .

داشتن پوستی شفاف با آرایش ؟

 

صورت خود را لایه برداری کنید

 

7- صورت خود را لایه برداری کنید

لایه برداری پوست می تواند برای برخی پوست ها مفید باشد . اما برخی پوست ها هم هستند که با لایه برداری ممکن است دچار مشکل شوند . برای اینکار بهترین راه ، مشاوره از یک پزشک متخصص است .

ادامه مطلب  مدل ناخن 2021 + محبوب ترین ترند های ناخن

لایه برداری پوست به فرآیندی گفته می‌شود که در آن سلول‌های مرده از سطح پوست برداشته می‌شوند. به طور کلی این کار به صورت فیزیکی یا شیمیایی انجام می‌شود. در روش‌های فیزیکی خانگی (مثل اسکراب‌ها) یا کلینیکی (مثل میکرودرم ابریژن) با شیوه‌های خاصی سطح پوست را ماساژ می‌دهیم تا سلول‌های مرده به شکل سایشی از روی پوست کنده شوند. در روش شیمیایی، به کمک لایه بردارهای شیمیایی اتصال سلول‌های مرده به پوست را شل می‌کنیم تا از سطح پوست جدا شوند.پوست ما به طور طبیعی هر ۳۰ روز یکبار سلول‌های مرده را از خود جدا می‌کند تا جا برای رشد و تقسیم سلول‌های جدید باز شود. گاهی سلول‌های مرده به طور کامل نمی‌ریزند. اگر سلول‌های مرده روی پوست جمع شوند، نتیجه‌اش خشکی، پوسته پوسته شدن و انسداد منافذ پوستی است. لایه برداری پوست به شما کمک می‌کند که این اتفاق‌ها نیفتد.

 

 

8- از محصولاتی که حاوی آلفا هیدروکسی اسید هستند استفاده کنید

محصولاتی که حاوی حاوی آلفا هیدروکسی اسید هستند ، می توانند به پوست شما جهت از بین بردن سلول های مرده کمک کند . همچنین مانع از به وجود آمدن آکنه و در نهایت باعث صاف شدن پوست می شود .

 

 

پوست صاف و شفاف با ماسکی طبیعی ؟

9- از ماسک صورت در هفته استفاده کنید

استفاده از ماسک صورت اگر به درستی انجام نگیرد ، نمی تواند اثربخشی روی پوست شما داشته باشد .

به‌طور کلی، ماسک‌های صورت باید بین 10 تا 15 دقیقه روی صورت باقی بمانند و معمولا حاوی عناصری مانند آلوئه‌ورا، جلبک دریایی، چربی‌های ضروری، روغن‌های ماساژ، گیاهان دارویی و ویتامین‌ها هستند.

چند روش می تواند اثربخشی ماسک صورت را بالا ببرید :

قبل از استفاده از ماسک صورت خود را بشویید .

ده دقیقه قبل از استفاده از کاسک ورت خود را بخور دهید .

به صورت منظم در هفته از ماسک استفاده کنید .

ماسک صورت انواع مختلفی دارد . خاصیت ماسک هم به مواد تشکیل دهنده ان بستگی دارد ، مثلاً :

ادامه مطلب  نکات مراقبت از موی آقایان با رعایت 21 نکته مهم و ضروری

ماسک صورت جهت روشن شدن پوست

ماسک صورت جهت از بین بردن جوش

ماسک صورت جهت جوان سازی پوست

ماسک صورت جهت سم زدایی پوست

 

 

10- از ژل روغن درخت چای استفاده کنید

استفاده از ژل روغن درخت چای می تواند اثربخشی مفیدی روی پوست داشته باشد . به خاطر داشته باشید که ممکن است برخی از عوارض جانبی استفاده از روغن درخت چای مانند تحریک و قرمزی را تجربه کنید. پس قبل از استفاده با یک پزشک متخصص مشورت کنید .

حتماً بخوانید : چگونه می توان از پوست خود با روش های طبیعی مراقبت کرد + 23 روش

 

11- از برگ چای استفاده کنید

چای محصولی موثر برای پوست است . محتوای فلاونوئید موجود در چای ، خاصیت های زیادی از جمله ضد پیری دارد و می تواند به درخشان و صاف شدن پوست صورت شما کمک کند .

برای استفاده از برگ چای :

یک قاشق برگ چای یا چای را بگذارید تا دم بکشد . بعد از انکه دم کشید  چند دقیقه صبر کنید تا خنک شود . سپس مقداری شکر قهوه ای را به آن اضافه و مخلوط کنید . انقدر مخلوط کنید تا حالت خمیر پیدا کند . سپس آن را به مدت ده دقیقه روی صورت خود مالش دهید . در نهایت آن را با آب بشویید .

 

 

12- از آرد سمولینا استفاده کنید

آرد سمولینا یا همان سوجی برای درخشان و شفاف بودن پوست می تواند عالی باشد . آن را با مخلوطی از بلغور و شیر درست کنید ، به صورت خود بمالید و بگذارید تا خشک شودسپس  با آب گرم صورت خود را شستشو دهید .

 

 

13- از اسکراب لیمو استفاده کنید

اسکراب لیمو می تواند به بهبود پوست شما کمک کند . آب لیمو را درون ظرف بریزید . سپس مقدار شکر به آن اضافه کنید . آن را مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید . سپس آن را روی پوست خود بگذارید و با استفاده از انگشت خود ، آن را روی پوست خود مالش دهید و اجازه دهید 10 دقیقه روی صورت شما بماند سپس آن را با اب گرم بشویید .

ادامه مطلب  نوع پوست شما چیست + روش درمان

 

 

14- از پاپایا استفاده کنید

پاپایا یک میوه بسیار مغذی است که شما می توانید از ان در هر فصلی استفاده کنید . پاپایا فواید درمانی زیادی از جمله : کنترل وزن ، کمک به فشار خون و همچنین به جلوگیری از دیابت هم کمک می کند . یک پاپایای کوچک حاوی 300 درصد ویتامین ث می باشد .

پاپایا علاوه بر فواید درمانی زیاد ، برای سلامت پوست و مو هم مفید است .

برخی از فواید پاپایا برای پوست عبارت است از :

مرطوب کننده پوست

جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک در پوست

کاهش تیرگی زیر چشم

کاهش انواع جوش و اکنه

درمان اگزما

 

 

15- از سفیده تخم مرغ روی صورتتان استفاده کنید

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی همچون ویتامین و پروتئین است . همچنین برای پوست هم می تواند گزینه ای عالی باشد .

برای استفاده از تخم مرغ برای پوستتان مراحل زیر را دنبال کنید :

سفیده تخم مرغ را جدا کنید و درون ظرف بریزید . سپس یک قاشق چای خوری ماست و اب لیمو درون آن بریزید و مخلوط کنید . مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید . سپس آن را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه روی صورتتان بماند . در نهایت با استفاده از آب گرم صورت خود را شستشو دهید .

 

 

16- از معجون شیر و عسل استفاده کنید

یک قاشق چای خوری عسل را به یک قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید . مقداری آرد به آن اضافه کنید سپس مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید . بگذارید 15 دقیقه روی صورت خود بماند سپس صورت خود را با آب گرم بشویید .

 

 

راز داشتن پوستی صاف و شفاف

17- با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید

اگر دچار بیماری های پوستی همچون جوش ، آکنه و … هستید ، حتماً با یک پزشک متخصص مشورت کنید . پزشک می تواند بخوبی پوست شما را ارزیابی کند و بهترین روش را برای درمان پوست شما توصیه کند .

با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید

18- روزانه آب بنوشید

نوشیدن زیاد آب می تواند باعث ضفافیت و آب رسانی به پوست شود . سعی کنید روازنه 8 لیوان آب بنوشید  | بیشتر بخوانید : فواید نوشیدن آب چیست و روزانه چقدر باید آب مصرف کنیم

ادامه مطلب  چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم ( 14 نکته)

 

روزانه آب بنوشید

 

19- دستانتان را روی صورتتان نکشید

قبل از اینکه با دست روی صورت خود بکشید ، دستان خود را بشویید . زیرا کثیف بودن دست موجب انتقال انواع باکتری روی پوست صورت شما می شود

 

20- روبالشتی خود را عوض کنید

هر چند وقت یکبار روبالشتی خود را بشویید یا عوض کنید . روزانه آلودگی های زیادی روی لباس و بدن ما می نشیند که با خوابین به راحتی این آلودگی را رختخواب خود انتقال می دهیم .

21- از خاک رس استفاده کنید

یک قاشق چای خوری خاک رس را درون ظرف بریزید سپس یک قاشق چای خوری گلاب به ان اضافه کنید و مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید . آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید تا روی صورت شما خشک شود . در نهایت صورت خود را با آب سرد شستشو دهید .

 

 

22- از گوجه فرنگی استفاده کنید

یک گوجه فرنگی را خرد کنید و مقداری لیمو به آن اضافه کنید . سپس آن را مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید . سپس آن را به مدت ده دقیقه روی صورت خود بگذارید . در نهایت صورت خود را با سرد بشویید .

 

7 نکته برای حفظ سلامتی پوست :

7 نکته برای حفظ سلامتی پوست

1) به عبارتی پیشگیری بهتر از درمان است . بهتر است قبل از اینکه با مشکلات پوستی مواجهه شوید ، نکات مراقبت از پوست خود را بدانید و آن ها را رعایت کنید .

2) یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید که شامل سبزیجات سبز و غذای غنی از پروتئین و حداقل غذای فرآوری شده باشد. سبزیجات سبز تیره و پروتئین بدون چربی به بازسازی سلول ها کمک می کنند.

3) در طی شبانه روی شما به خوابی معادل با 8 ساعت نیاز دارید . خواب مناسب می تواند اثرات مثبتی روی پوست شما داشته باشد .

4) استفاده از انواع میوه که حاوی فیبر و ویتامین هستند را در برنامه روزانه خود داشته باشید . میوه علاوه بر خواص بیشمار که برای سلامتی هر فرد دارد ، به داشتن پوست سالم هم کمک می کند

ادامه مطلب  چگونه زنی زیبا و جذاب باشیم + 10 نکته

5) به بهداشت پوست خود بیشتر توجه کنید . هر روز صبح و شب صورت خود را با آب شستشو دهید . قبل از خواب لوازم آرایشی خود را پاک کنید . از مواد شوینده مناسب استفاده کنید .

6) استرس و اضطراب خود را برای همیشه فراموش کنید . استرس می تواند آسیب های زیادی به شما وارد کند . یکی از ان آسیب ها به وجود آوردن چین و چروک روی پوست شما است .

7) ورزش را فراموش نکنید . تمرینات ورزشی نه تنها باعث کاهش استرش می شود بلکه به سلامت بدن شما هم کمک می کند .

 

بهترین ماسک میوه برای صاف شدن پوست ؟

پوست صاف و شفاف با ماسک نارنج و گلاب

نارنج هم یکی از اعضای لیست دارندگان ویتامین سی است که برای داشتن پوست زیبا می توان استفاده کرد به این روش که آب یک عدد نارنج تازه را داخل لیوان بریزید و به آن یک تا دو قاشق چای خوری گلاب اضافه کنید و خوب هم زده و روی پوست بمالید. این ماسک باید 15 دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک لیموترش معجزه دیگر پوست صاف و شفاف

یک عدد لیموترش بزرگ یا دو عدد لیموی شیرازی را به صورت نازک حلقه حلقه کنید و حلقه ها روی پوست صورت به جز دور چشم بگذارید و اجازه دهید 30دقیقه روی پوست صورتتان بماند ؛ بعد از زمان مشخص شده حلقه های لیموترش را برداشته و پوست صورت را با آب سرد بشویید.

 


مطالب مرتبط

 

 

 

منابع : bellatory – wikihow

دسته بندی آرایش و زیبایی مراقبت از پوست مراقبت از مو
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت