با دیناکالا آسان بفروشید و کسب درآمد اینترنتی خود را آغاز نمایید!

بهترین ماسک صورت برای از بین بردن جوش | معرفی 13 ماسک نابودکننده جوش

ماسک صورت برای از بین بردن جوش

ماسک صورت برای از بین بردن جوش ؟ این زایده ی کوچک که باعث ناراحتی همه می شود به دلایل زیادی ممکن است روی صورت شما ایجاد شود . به وجود آمدن جوش دلایل متعددی دارد که یکی از آنها چربی بدن است . اگر جژء آن دسته از افرادی هستید که مداوم از پوست خود مراقبت می کنید اما باز هم دچار جوش زدگی می شوید ، باید دلیل اصلی آن را در تغییرات هورمونی پیدا کنید .

کارشناسان اعتقاد دارند فعل و انفعالات هورمونی اثری بسیار قوی بر صورت دارد و باعث ایجاد جوش بر روی صورت می شود. نظر کارشناسان برای از بین بردن جوش  استفاده از کرم های مرطوب کننده و عدم استفاده از شوینده های باکتریایی می باشد . اما راهی دیگر برای از بین بردن جوش ها وجود دارد و آن هم استفاده از ماسک صورت خانگی و سالم است که می تواند موجب تسریع در درمان جوش شود . اما لازم به ذکر است که در این خصوص با پزشک مشورت کنید . ما در این مقاله قصد داریم 13 نمونه از ماسک صورت برای از بین بردن جوش را به شما معرفی کنیم ، تا انتهای این مقاله ما رو همراهی کنید .

 

حتماً بخوانید : جوش زدن هر قسمت از صورت نشان دهنده چیست

فهرست بندی مطالب

جوش صورت چگونه شکل می گیرد؟

جوش صورت از مشکلات رایج در سنین نوجوانی است که معمولا به دلیل جمع شدن سلول‌های مرده پوست و چربی در منافذ پوستی در اطراف فولیکول‌های مو ایجاد می‌شود. افراد مختلف ممکن است این جوش را به‌صورت سرسیاه، سرسفید یا التهابی تجربه کنند، بخصوص اگر در نواحی گونه‌ها، پیشانی و چانه دیده شود. در سنین بزرگ‌سالی نیز می‌توان انواعی از آن را مشاهده کرد که ممکن است ناشی از عواملی همچون تغییرات هورمونی در اثر بارداری یا زایمان، برخی بیماری‌ها یا مراقبت نادرست از پوست باشد.

بهترین ماسک صورت برای از بین بردن جوش

1- ماسک صورت خیار

ماسک خیار یکی از بهترین ماسک های صورت خانگی بشمار می رود که کار آن روشن کردن پوست ، نابود سازی چین و چروک صورت ، مرطوب نگه داشتن پوست و از بین برنده جوش می باشد . ماسک خیار معروف به ماسک سبز است که دارای خواص بیشماری است که هر کسی می تواند  در خانه ی خود از آن استفاده کند .

نحوه استفاده از ماسک خیار :  نحوه استفاده از ماسک خیار  کار پیچیده ای نیست ، چند عدد خیار را پوست بگیرید و سپس آن را خرد کنید ، همچنین می توانید برای اینکار از رنده هم استفاده کنید . زمانی که خیار مانند خمیر درآمد آن را به مدت زمان 15 الی 25 دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید ، در نهایت آن را بشویید . استفاده از ماسک خیار چندین بار در ماه می تواند عملکرد موثری روی پوست و جوش های شما داشته باشد .

ادامه مطلب  شیوه های پرداخت

ماسک صورت برای از بین بردن جوش

 

2- ماسک صورت جوانه گندوم و عسل

شما می توانید از این ماسک جهت از بین بردن جوش های سرسیاه روی پوست خود استفاده کنید و از مزیت های آن بهره مند گردید .

برای استفاده از این ماسک ، ابتدا مقداری گندوم را درون یک ظرف آب می گذاریم و چند دقیقه اجازه می دهیم خیس بخورد . بعد از اینکه گندوم ها حسابی نرم شدند به وسیله ی آسیاب یا مخلوط کن آن را کاملا خرد و له می کنیم . سپس مقداری عسل به اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط کنید تا به شکل خمیر در آید . بعد از اینکه صورت خود را کاملاً تمییز شتشو دادید ، مقداری از آن مواد را روی قسمت های جوش زده بمالید و اجازه دهید که 20 دقیقه روی پوست شما بماند . در نهایت به وسیله ی آب ولرم صورت خود را بشویید . این کار را می توانید هفته ای 2 مرتبه تکرار کنید و بعد از آن شاهد اثرات این ماسک فوق العاده باشید .

ماسک صورت برای از بین بردن جوش

 

3- ماسک صورت گلاب و آبلیمو

همه می دانیم که آبلیمو چه خواص هایی برای پوست دارد که یکی از این خواص ها ، از بین برردن جوش می باشد . برای استفاده از این نوع ماسک ، مواد مورد نیاز خود را آماده کنید که شامل :

1 قاشق غذاخوری آبلیمو

1 قاشق غذاخوری گلاب

پاک کننده صورت و پد آرایشی .

بعد از این که مواد اولیه را آماده کردید وقت آن رسیده است که صورت خود را پاکسای کنید . در یک ظرف آبلیمو و گلاب را با هم مخلوط کنید . سپس مقدار خیلی کمی از آن را روی پد آرایشی بریزید و ضربه های آرامی روی صورتتان بزنید . فقط مراقب باشید که روی لب ها و اطراف چشم اینکار را انجام ندهید . بعد از آن اجازه دهید 20 دقیقه روی صورت شما بماند و در نهایت با آب خنک صورت خود را شستشو دهید . اینکار را در هفته چندین بار تکرار کنید .

ادامه مطلب  انواع لوازم آرایش صورت + لیست 24 قلم از لوازم آرایشی پر کاربرد

 

ماسک صورت برای از بین بردن جوش | ماسک گلاب و آبلیمو

 

4- ماسک صورت سیب زمینی

سیب زمینی علاوه بر خواص تغذیه ای خود ، برای پوست نیز بسیار مفید می باشد و می توان با آن جوش های صورت را از بین برد . یکی دیگر ازخواص این ماده طبیعی برای پوست جوان سازی و رفع چین و چروک پوست و از بین بردن پف زیر چشم است ، همچنین آب سیب زمینی خاصیت سفید کنندگی برای پوست صورت دارد پس اگر می خواهید پوست شفاف و روشنی داشته باشید هزینه های اضافی را کنار بگذارید و از این ماده طبیعی بهره ببرید.

برای از بین بردن جوش به وسیله سیب زمینی ؛ کافیه مقداری سیب زمینی را خرد و یا رنده کنید و روی صورت خود بمالید و همچنین می توانید به وسیله ی پد آرایشی آن را روی صورت خود ماساژ دهید . اینکار را در هفته سه بار انجام دهید تا از فواید آن باخبر شوید .

 

ماسک صورت برای از بین بردن جوش | ماسک سیب زمینی

 

5- ماسک صورت با سیر

سیر حاوی مقداری آلیسین می باشد که خاصیت ضد باکتریایی ، ضد قارچ ، ضد عفونی کننده و .. را دارد . آلیسین به از بین‌ بردن باکتری‌های به‌وجودآورنده‌ی آکنه کمک می‌کند . بسیاری از افراد از سیر جهت سفید شدن رنگ پوست استفاده می کنند .

به دلیل ترکیبات موجود در سیر ، این ماده می تواند باعث سوزش وخارش پوست و حساسیت زا باشد ، به همین دلیل هنگام استفاده از آن خیلی مراقب باشید و در صورت بروز هر گونه از این نوع حساسیت ها ، پوست صورت خود را با آب بشویید و به پزشک مراجعه کنید .

برای درست کردن این ماسک ، تعداد سیر را له کنید و آن را روی قسمت های جوش و آکنه بگذارید . دقت داشته باشید این مواد را زیاد روی پوست خود نگه ندارید زیرا ممکن است باعث سوزش و قرمزی پوست شود . خیلی سریع صورت خود را با آب سرد بشویید .

 

ماسک صورت برای از بین بردن جوش | ماسک سیر

 

6- ماسک صورت گلاب و گیلیسرین

به جای استفاده از ترکیبات شیمیایی جهت سالم نگه داشتن پوست ، ترکیب گلاب و گیلیسرین می تواند یک ماسک عالی جهت درمان پوست باشد . گیلیسرین منافذ اضافی صورت را که باعث جمع شدن چربی ها و باکتری ها شده و ایجاد زواید چرکی می کند را بسته و آنها را مسدود می کند و ظاهری سالم تر به پوست می دهد .

ادامه مطلب  خط چشم مناسب بر اساس فرم چشم

گلاب علاوه بر خاصیت ضدعفونی کننده پوست ، خاصیت روشن و شفاف شدن پوست هم می شود . ترکیب این دو ماده می تواند روی پوست عملکرد مطلبوی داشته باشد . برای استفاده از این نوع ماسک مقداری گلاب و گیلیسرین را تهیه کنید و آنها را درون یکظرف باهم ترکیب کنید . سپس روی پوست خود مالش بمالید و اجازه دهید برای چند دقیقه روی پوست صورت شما بماند و در نهایت آن را شستشو دهید . استفاده از ماسک گلاب و گیلیسرین هفته ای حداقل دو بار ، می تواند پوستی شاداب و زیبا به شما هدیه کند .

 

ماسک صورت برای از بین بردن جوش | گلاب و گیلیسرین

 

7- ماسک صورت جوش شیرین

ایده استفاده از جوش شیرین برای آکنه، واکنش های متفاوتی را به خود جلب می کند.اغلب به این دلیل است که پوست همه افراد متفاوت است و پوست برخی افراد ممکن است به چیزی نیاز داشته باشد که بر روی پوست بقیه جواب ندهد.جوش شیرین، برای اکثر قسمت های پوست بی خطر است با این حال،بهتر است که قبل از شروع آن را روی یک ناحیه کوچک از پوست خود بمالید، به عنوان یک آزمایش پوستی کوچک. اگر هر گونه سوزش، خارش، یا قرمزی را داشتید، جوش شیرین ممکن است برای شما بد باشد.

برای استفاده از این ماسک مواد زیر را تهیه کنید :

2 قاشق جوش شیرین

2 قاشق آب

درون یک ظرف آب و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید و حسابی هم بزنید تا یک ماده همانند خمیر به وجود آید . قبل از استفاده از این ماسک صورت خود را تمییز و شستشو دهید . سپس خمیر را روی قسمت های مورد نظر صورت خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی صورت شما بماند و بعد از آن به وسیله آب خنک یا ولرم صورت خود را آبکش کنید . این ماسک را می توانید هفته ای سه بار استفاده کنید .

 

ماسک صورت برای از بین بردن جوش | جوش شیرین

 

8- ماسک صورت سفیده تخم مرغ

تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین و آمینواسید که باعث ترمیم پوست آسیب دیده می شود و باعث درخشش و زیبایی پوست می گردد. برای استفاده از این نوع ماسک پر خاصیت ، ابتدا لازم است سفیده تخم مرغ را از زرده آن کاملاً جدا کنید . سپس آن را درون یک ظرف بهم بزنید تا ماده ای سفید به وجود بیاید . این ماده را روی پوست صورت و جای جوش های خود بمالید و اجازه دهید 20 تا 40 دقیقه روی صورتتان بماند . در نهایت به وسیله آب ولرم آن را از روی پوست صورت خود پاک کنید .

ادامه مطلب  چگونه جوان تر به نظر برسیم + 34 نکته مهم (برای خانم ها )

 

9- ماسک صورت خاک رس

خاک رس در بین محصولات مراقبت از پوست بسیار رایج است زیرا به‌طور کلی برای تمیزکردن پوست بسیار مفید است. خاک رس کمک می‌کند تا پوست سم‌زدایی شود و کثیفی‌ها و چربی‌ها را از سطح پوست خارج می‌کند.

خاک رس باعث جذب چربی ها می شود و در نتیجه مانع از جوش ، آکنه و برخی بیماری های پوستی می گردد . اگر شما به‌طور طبیعی پوست چربی دارید، استفاده از ماسک خاک رس یک یا دو بار در هفته ممکن است به شما کمک کند تا چربی بیش از حد پوست‌تان را مدیریت کنید. برای استفاده از این ماسک فقط کافی است مقداری خاک رس را خیلی آرام روی پوست ماساژ دهید تا بعد از چند هفته اثر خوب آن را مشاهده نمایید .

 

ماسک صورت برای از بین بردن جوش | خاک رس

 

10- ماسک صورت شنبلیله

شنبلیله گیاهی است از تیره باقلائیان و به همین دلیل توانایی هم‌زیستی با باکتری‌های تثبیت‌کننده ازت را داشته و می‌تواند بخش زیادی از از نیتروژن مورد استفاده خود را تولید کند.گیاهی است علفی به ارتفاع ۱۰ تا ۵۰ سانتیمتر با گل‌هایی منفرد و به رنگ روشن که رنگ میوه‌های آن زرد تا قهوه‌ای است.

برگ های شنبلیله بسیار مناسب برای جوش و لک صورت می باشند . برای تهیه ی این ماسک سال و طبیعی ، مقداری برگ شنبلیله را له کنید تا به شکل خمیر درآید و آن را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید چند دقیقه روی صورتتان بماند . بعد از اینکه حس کردید این ماده روی صورتتان در حال خشک شدن است ، وقت آن است که با آب صورت خود را شستشو دهید . همچنین می‌توانید مقدار بسیار کمی تخم شنبلیله را در آب بجوشانید و بعد له شده دانه‌ها را روی پوستتان بمالید.

 

11- ماسک صورت آب پیاز و عسل

پیاز خواص درمانی و سلامت زیادی دارد. این ماده‌ی پر خاصیت در زیبایی و سلامت پوست نیز تاثیر فوق العاده‌ای دارد. ممکن است هنگام استفاده از این ماسک چشم هایتان سوزش پیدا کند ، که در این صورت بلافاصله صورت خود را بشویید و از انجام آن برای مدتی دوری کنید .

ادامه مطلب  مراقبت از ناخن با 34 نکته طلایی + روش های داشتن ناخن محکم و قوی

برای درست کردن این ماسک ، یک پیاز را له کنید و با عسل درون یک ظرف مخلوط کنید . همچنین می توانید مقدار کمی نمک هم با ان ترکیب کنید که خاصیت پاک کنندگی دارد . بعد از به وجود آمدن خمیر ، آن را روی جوش های خود بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه روی پوستتان بماند و در نهایت آن را شستشو دهید .

 

12- ماسک صورت دم کردن نعنا

استفاده از ماسک نعنا برای از بین بردن جوش و لک های صورت به اقایان و خانم ها توصیه می شود که می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی و چهره ی فرد بگذارد . نعنا یکی از گیاهانی است که صد‌ها خاصیت دارویی قابل ملاحظه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تسکین دهنده‌ی درد، درمان نفخ، بیماری‌های پوستی و … اشاره کرد. گیاه نعناع سرشار از ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدان است.

نعناع نه تنها می‌تواند به حل مشکلات سلامتی کمک کند بلکه برای پاکسازی و نگهداری از پوست صورت و دفع مواد زائد نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

برای ساخت ماسک نعنا کار سختی در پیش ندارید ، برای اینکار کافیه 10 برگ نعنا را کاملاً له کنید و آن را با مقدار کمی آب مخلوط کنید . سپس آن را روی پوست صورتتان به مدت زمان 20 دقیقه بگذارید و در نهایت صورت خود را با آب خنک شستشو دهید . این ماسک پرخاصیت می تواند به شما جهت داشتن پوستی سالم و زیبا کمک کند .

 

ماسک صورت برای از بین بردن جوش | برگ نعنا

 

13- ماسک صورت روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یکی از روغن‎های گیاهی است که دارای خواص زیادی برای سلامتی انسان می باشد . از دیگر مزایای روغن اسطوخودوس ، درمان جوش و آکنه و درمان پوست آسیب دیده می باشد . روغن اسطوخودوس می تواند در محو و نابود شدن جوش و لک های صورت تاثیرگذار باشد .

برایاستفاده از این رون پرخاصیت ، کافیه که مقدار کمی روغن اسطوخودوس را روی قاشق یا یک ظرف کوچک بریزید و سپس به وسیله ی یک پنبه به آرامی روی صورتتان ضربه بزنید و آن را روی لکهای جوشی خود بمالید و اجازه دهید حدود یک ساعت روی صورت شما بماند و در نهایت صورت خود رابشویید .

 

دلایل ایجاد جوش‌ها

دلیل اصلی ایجاد جوش در هرجایی از بدن بسته شدن فولیکول‌های مو است. این فولیکول‌ها ممکن است با چربی یا سلول‌های مرده پوست مسدود شده یا به دلایل هورمونی بسته شوند. شایع‌ترین دلیل بسته شدن فولیکول‌های مو افزایش بیش‌ازحد سبوم (چربی طبیعی پوست) بوده که خود را به‌صورت جوش نشان می‌دهد. دلایل ایجاد جوش عبارت اند از :

  • استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب یا فاسد شده
  • وجود برخی بیماری‌ها و استفاده از داروهای خاص
  • سیگار و قلیان
  • رژیم غذایی نامناسب
  • آلودگی‌های محیطی
  • عوامل ژنتیکی
  • تغییرات هورمونی در نوجوانی
  • مشکلات زنانه
  • استرس
  • عدم رعایت بهداشت و نظافت پوست
  • لایه برداری های بیش از حد
ادامه مطلب  درمان ریزش مو با 10 روغن گیاهی

 

راهکارهای درمان خانگی برای جوش صورت

درمان‌های خانگی معمولا قدرتمند نیستند و نمی‌توانند تاثیرات شگفت‌آوری ایجاد کنند. اما پزشکان متخصص استفاده از آن‌ها را برای افرادی که به جوش‌های خفیف و غیرالتهابی یعنی جوش‌های سرسفید یا سرسیاه مبتلا هستند توصیه می‌کنند. در ادامه به برخی از روش های درمانی جوش اشاره می کنیم :

  • استفاده از یخ
  • استفاده از ماسک‌های حاوی عسل
  • استفاده از آب‌لیمو
  • خمیردندان
  • بخور صورت
  • روغن درخت چای
  • استفاده از ماسک صورت

توجه

مطالب بخش بهداشت ، سلامت ، تغذیه ، تناسب اندام و زیبایی  از منابع خارجی معتبر ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست . بیشتر بخوانید


سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم شما را با چند ماسک صورت برای از بین بردن جوش و لک آشنا کنیم .  به یاد داشته باشید که این مطلب تنها جنبه ی اطلاع رسانی دارد و توصیه پزشکی محسوب نمی شود . به همین دلیل قبل از انجام هر یک آنها ، با پزشک متخصص پوست و مو مشورت بگیرید ، زیرا ممکن است بدن شما دارای حساسیت هایی باشد که با انجام هر یک از موارد باعث شود آسیب جدی به شما وارد گردد  .

 

مطالب مرتبط

 

 

منابع :

برگفته از وب سایت لوکس بیوتی

بازسازی شده از طریق وب سایت تی پکس مگ

دسته بندی آرایش و زیبایی مراقبت از پوست
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت